Studio maken of kopen?

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Ik erger mij helemaal kapot aan mijn huidige bureauje!
Momenteel heb ik staan een PC, een Nordrack 2, een Access Virus B, een Studiologic 88 toetsen midiklavier, een 21 Inch Crt Monitor, 2 Tannoy Reveal speakers.
Een CDJ-100, een CDJ-200 en een DJ mixer.

Dit staat allemaal op dit kleine bureautje van mij, met het midiklavier los daarvan, met daar dan weer op beide mijn rack synthesizers.

Het toetsenbord en muis heb ik tegenwoordig op mijn schoot liggen:-)

Maargoed, je begrijpt wel dat ik mij helemaal kapot erger aan mijn werkomgeving!
En ik heb nog niet eens een echte mixer, die moet er nog bij komen.


Dusja, ik heb dus echt iets anders nodig.
Maar wat is de beste oplossing?

Vanaf welke prijzen kan ik een fatsoenlijk bureau kopen waar alles op past?
En waar kan ik ze eigenlijk kopen in Nederland?
Het is dit of ik maak er een, maar ik ben niet zo'n ster in knutselen en heb er eerlijk gezegd een hekel aan.

Alle tips zijn welkom!
 
Laatst gewijzigd:
Re: Studio maken of kopen?

Origineel geplaatst door Djones
Ik erger mij helemaal kapot aan mijn huidige bureauje!
Momenteel heb ik staan een PC, een Nordrack 2, een Access Virus B, een Studiologic 88 toetsen midiklavier, een 21 Inch Crt Monitor, 2 Tannoy Reveal speakers.
Een CDJ-100, een CDJ-200 en een DJ mixer.

Dit staat allemaal op dit kleine bureautje van mij, met het midiklavier los daarvan, met daar dan weer op beide mijn rack synthesizers.

Foto? :D wil ik wel eens zien :D

en wat anders een oplossing kan zijn. Dat heb ik bijv gedaan. Is een 2 of 3 grote keyboardstand van planken voorzien.
Op de foto in deze thread zie je hoe ik mijn kleine bureau uitbreid naar links doormiddel van een 2 keyboard stand met plankjes.Aan de andere kant mijn 19" 21unit verijdbaar rack. Mijn bureau is uit buizen gemaakt en is zo uitelkaar te schroeven..

Waar je speakers dan te laten bij zo'n klein bureau?
Ik heb 3 weken geleden bij feedback voor 25euro de 2 stands gekocht die je op de foto ziet. Ik heb er zelf wel nog een vloertegel onder liggen maar zijn voor de rest echt ideaal. een klein bureau met speakers in iedere gewenste hogte en/of positie :okdan:
Wat ik probeer te zeggen is dat een klein bureau best handig kan zijn en dat een keyboard stand in combinatie met een verijdbaar rack voor mij heel goed werkt. Makkelijk verplaatsbaar, neemt weing ruimte in beslag, werkt fijn en oogt mooi. (vind ik)




zie pag 7 van thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=747802#post747802
 
Re: Studio maken of kopen?

Check de galant serie van Ikea. Modulair uitbreidbaar, dus als je ruimte tekort komt, kun je gewoon uitbreiden door een aanbouwstuk te kopen. Stevig bureau dat traploos in hoogte te verstellen is. Ik heb er zelf ook een en ben erg tevreden. Voor het toetsenbord van m'n pc heb ik zo'n onderschuiflade erbij gekocht voor niet al te veel. Ideaal. Zo ziet het er bij mij uit:
 

Attachments

  • foto 14.jpg
    foto 14.jpg
    132,6 KB · Bekeken: 73
@hazes: :okdan: goeie tip! ben nog op zoek naar een relaxed hoekbureau voor muziekjes en ook nog wat plek voor huiswerk (een boek naast de pc) ideaal deze!
 
Hier staat gewoon een oud bureau overgenomen van mijn moeders werk. Behoorlijk degelijk spul . En het is opgedeeld in meerdere stukken. Dus je kunt het zo groot maken als je zelf wil. het heeft nu een lengte van een meter of 5 :D. Misschien dat dat ook een optie is dus. 2e hands kantoormeubelen.

photo.php


Let vooral niet op de rommel ;). Is al een oude foto.
 
Origineel geplaatst door Hazes
detail van stevige onderbouw:

Sorry Hazes maar dat is echt bagger. Wellicht omdat ik de oudere effectiv serie van Ikea ook nog heb staan. Iemand die daar nog een twee of drietal zwarte poten van heeft...

Iig was dat een stalen frame langs de randen van het bureaublad met rechte poten naar beneden. Ook in hoogte verstelbaar. Helaas was de productie hiervan te hoog en zijn ze overgestapt op die verdomde Galant serie. Slechte, dun opgespoten lak en het geheel is veel te licht. Stoot je de tafel per ongeluk aan schuift deze alweer weg. Even met heel je gewicht op het blad leunen en het bovenblad wil doorzakken nu.

Niets ten nadele van jou, maar ik heb beide modellen in veelvoud staan hier. Ipv duurder is Ikea goedkoper geworden. Hulde daarvoor. Het heeft helaas wel erg ingeleverd in de kwaliteit t.o.v. vroeger. :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Sorry Hazes maar dat is echt bagger. Wellicht omdat ik de oudere effectiv serie van Ikea ook nog heb staan. Iemand die daar nog een twee of drietal zwarte poten van heeft...

Iig was dat een stalen frame langs de randen van het bureaublad met rechte poten naar beneden. Ook in hoogte verstelbaar. Helaas was de productie hiervan te hoog en zijn ze overgestapt op die verdomde Galant serie. Slechte, dun opgespoten lak en het geheel is veel te licht. Stoot je de tafel per ongeluk aan schuift deze alweer weg. Even met heel je gewicht op het blad leunen en het bovenblad wil doorzakken nu.

Niets ten nadele van jou, maar ik heb beide modellen in veelvoud staan hier. Ipv duurder is Ikea goedkoper geworden. Hulde daarvoor. Het heeft helaas wel erg ingeleverd in de kwaliteit t.o.v. vroeger. :bekdicht:

zeker samen met je vriendin getest ? ;) maar voor normaal bureau prima te gebruiken hoor .. ik heb die met die t poten .... niks mis mee

thomann had nog meubels in de aanbieding zoals in die post van s.l.e. .. alleen wel een stuk goedkoper en met toetsenboard slide .. 8o)

edit : oeps maar wel kleiner .. ;)

http://www.thomann.de/studiorta_mix_station_prodinfo.html?iwid=7
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Sorry Hazes maar dat is echt bagger. Wellicht omdat ik de oudere effectiv serie van Ikea ook nog heb staan. Iemand die daar nog een twee of drietal zwarte poten van heeft...

Iig was dat een stalen frame langs de randen van het bureaublad met rechte poten naar beneden. Ook in hoogte verstelbaar. Helaas was de productie hiervan te hoog en zijn ze overgestapt op die verdomde Galant serie. Slechte, dun opgespoten lak en het geheel is veel te licht. Stoot je de tafel per ongeluk aan schuift deze alweer weg. Even met heel je gewicht op het blad leunen en het bovenblad wil doorzakken nu.

Niets ten nadele van jou, maar ik heb beide modellen in veelvoud staan hier. Ipv duurder is Ikea goedkoper geworden. Hulde daarvoor. Het heeft helaas wel erg ingeleverd in de kwaliteit t.o.v. vroeger. :bekdicht:

Er bestaan ongetwijfeld betere, zwaardere, etc. bureaus. Ik persoonlijk vind de Galant een prima prijs-kwaliteit verhouding hebben en absoluut niet gammel of wat dan ook. Schuivend bureau heb ik ook nog nooit last van gehad. Misschien dat dat nog wel te verhelpen zou zijn met wat rubbere anti-slip stripjes ofzo.
 
Ik weet niet meer waar, maar ik kwam gisteren ergens de instructies tegen voor het maken van die houten boxen waar je je synthesizers in kunt schroeven.
Dit lijkt voor mij namelijk wel de ideale oplossing, want dan kan ik daar bovenop weer mijn speakers plaatsen.
Weet iemand mij te vertellen waar ik deze instructies kan vinden of kan iemand mij misschien vertellen wat de precieze afmetingen zouden moeten zijn en waar ik die strips kan vinden waar ik de synths in moet schroeven?

Alvast bedankt.
 
MDF

MDF

Als je een beetje handig bent, dan teken je eerst een plannetje met rechtoe-rechtaan MDF plaatjes.
Je kan zelfs een bovenbouw plank voorzien voor Tft & monitors. Legplanken, scharniertjes en deurtjes...kan allemaal.
Alleen de maten moeten kloppen.
Een 244 x 122 MDF van 18 mm kost 21€ en je laat in de Brico / Gamma / ... alles gratis op maat verzagen.
Thuis schroef je heel de handel in elkaar met houtvijzen en je kan eventueel ook vastlijmen.
Zo verkrijg je het meest ideaal werkblad met achter-en bovenbouw waar tevens ook netjes alle kabels achter
verstopt zitten, exact op maat van de ruimte.

Zo heb ik dat gedaan voor m'n hok en dit bevalt prima !

Origineel geplaatst door Djones

Weet iemand mij te vertellen waar ik deze instructies kan vinden of kan iemand mij misschien vertellen wat de precieze afmetingen zouden moeten zijn en waar ik die strips kan vinden waar ik de synths in moet schroeven?


Bij elke flightcaseboer.
 
Back
Top