sampler te triggeren in live-setup

faceman

Stamgast
Lid sinds
6 januari 2006
Berichten
264
Locatie
België
Eerst en vooral ik wéét dat een MPC de allround solution is voor deze kwestie, maar dat is toch financieel niet zo aan de orde...

Ik zoek een sampler die al wat langere phrases, loops van pakweg 10 sec aankan met een aardig stukje memory (512mb of meer).

Zou great zijn:

- de samples live kunnen vervormen
- laten aansturen door een sequencer zodat ie live inspeelt /meeloopt op andere apparaten binnen de midi-setup
- een goede geluidskwaliteit heeft
- liefst makkelijk wav files (via pc) importeert.
- binnen budget van 500 EU (tweedehands?)

Heer oh heer, bestaat dergelijk apparaat?
 
SP404

Ik neem er soms phrases van een half uur mee op als het moet.

Uitbreidbaar tot 1 gb, maar ik heb 2 keer 512 zodat ik kan switchen.

Met een cardreader (de mijne koste me 7 euro, gebruik hem ook gewoon voor digitale cam kaarten en meer, slikt ook veel verschillende soorten kaarten) kan je gewoon wavjes importeren/exporteren van/naar je computer.


En hij is cheap ! 100% waar voor je geld
 
Toevoeging:

Vrij veel onboard effecten, die érg goed bruikbaar zijn. Lekker live tweakbaar door de draaiknopjes.

Midi aanstuurbaar en/of syncbaar.


Helemaal geen 606 nodig, deze heeft dus ook alles wat je opsomde (ik prefereer zelfs de 404 boven de 606).
 
spds: te veel gericht op drums
su700: liever geen scusi etc...

Is de geluidskwaliteit van een sp404 echt (heel) goed?

Zou echt ideaal zijn mocht dat zo zijn...

Voor de rest dacht ik aan een akai z4, maar die zal al wat minder intuïtief live werken...
 
De geluidskwaliteit is goed genoeg (dus alles behalve kwaliteitsverlies).

Niet héééél goed, want hij gaat maar tot redbook standard kwa import/export kwaliteit (16bit 44.1khz), maar dat is meer dan genoeg.

Op dit moment is de 404 mn favo live bak, knopjes draaien, freaken, draagbaar(doet het zelfs op batterijen). Ik wil je best voorzien van een mp3 voorbeeld als je nog twijfelt.
 
Origineel geplaatst door faceman

Voor de rest dacht ik aan een akai z4, maar die zal al wat minder intuïtief live werken...

Ook al aan een Akai S5000 gedacht?
Max 256mb ram.
Mogelijkheid om direct van harde schijf te streamen (lange samples) :eureka:
Met USB-board aan je PC te koppelen.
En bovenal de tegenwoordige 2de hands prijs!

Echter het live filteren/tweaken is weer beperkter dan de SP's.
 
Hoezo voor drums? Je kan m helemaal leeghalen. Alle ruimte dan voor jou loops, samples of complete nummers. Heb je nog 9 grote speelvlakken die je kan raken ook.
midi aansluitingen, sustain pedal aansluuiting (voor de efects)
Origineel geplaatst door faceman
spds: te veel gericht op drums
su700: liever geen scusi etc...

Is de geluidskwaliteit van een sp404 echt (heel) goed?

Zou echt ideaal zijn mocht dat zo zijn...

Voor de rest dacht ik aan een akai z4, maar die zal al wat minder intuïtief live werken...
 
Ik denk dat ik ga voor een sp606 omdat die toch nog best wat extra handige features heeft en een uitgebreidere sequencer.

Is het nodig om twijfels te hebben over de deugdelijkheid van de filters? Ik heb toch een beetje schrik dat de algemene klank niet heel veel beter zal zijn dan die van de sampler in mijn Fantom Xa.

Ik ga er echter vanuit dat zo'n sp een heel andere engine ofzo heeft.

Oh ja, wie er eentje in de aanbieding heeft: laat maar horen!
 
ik gebruik de 404 live en dat gaat heel goed en makkelijk,
vooral die geheugenkaartjes zijn makkelijk te vullen mbv pc en bewerken kan live ook goed,
kwaliteit is, zeker voor live gebruik, goed genoeg
 
Back
Top