Evaluatie Groupbuy Eventide H8000FW

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

OJS

..............
Lid sinds
1 januari 2003
Berichten
2.957
Locatie
Drenthe
Beste Synthforumvrienden,

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest om vier forumleden een prachtige H8000FW te bezorgen. Hoewel de betreffende draad indertijd uit de lucht is gehaald door de mods hoop ik dat ik langs deze weg toch even kort verslag kan doen van de ervaringen van de betrokken forumleden met de groupbuy en de eerste gebruikersindrukken.

Hoewel ik bij eerdere aankopen bij de betreffende dealer in de VS nooit met problemen ben geconfronteerd waren die er dit keer wel. Heeft een hoop extra gedonder gegeven. Twee van de 4 units moesten weer terug. Bij de één was een fout in de presets geslopen die zodanig ernstig was dat hij terug moest naar Eventide. De laatste unit bleek bij het vervoer dusdanig beschadgid te zijn dat hij als total loss kon worden beschouwd.
Vervelend allemaal maar tegelijkertijd een goede test om te kijken wat de service en garantie van de dealer en de fabrikant feitelijk waard zijn. De eerste unit is op kosten van Eventide opgehaald en verstuurd naar de US. Na drie weken was hij weer terug bij de eigenaar en sindsdien werkt hij perfect. Cisco, vul maar aan als ik ernaast zit.
De laatste unit is uiteraard weer teruggestuurd naar de dealer en die heeft met voorrang van Eventide een nieuwe unit kunnen opsturen die helemaal werkt. Ridder, vul maar aan als ik ernaast zit.
Kortom, Eventide en Steve zorgen goed voor hun klanten. Het heeft langer geduurd dan gepland maar uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Eerste gebruikerservaringen leveren allemaal hetzelfde beeld op. Het kost een paar centen maar dan heb je ook (heel) wat. Ik zal hierbij de reactie van ghuinink letterlijk afdrukken:

'Het is een ongelofelijk duur ding, maar het kan zich op elk fx vlak meten met de besten, en is op een aantal vlakken heer en meester.
de timestretch en pitchshift zijn amazing. Chorus, delay, distorchion, flange, phaser enz zijn gewoon heel goed. reverb hoort bij de mooiste reverbs die ik ken, zeker de surround reverbs. De combi reverbs waarin alle bovenstaande fx gecombineerd worden zijn regelrecht uniek.
Ik gebruik 'm 2x stereo of 1 x 5.1 via Aes/Ebu zowel als send en insert via de external plugin tools in Nuendo. de Firewire optie gebruik ik niet want ik heb al uitstekende geluidskaarten.
Kortom een exclusief en uniek hebbeding waar ik zeker geen spijt van heb. 't wordt gebruikt in 90% van alle producties.'

Bij deze nodig ik de nieuwe eigenaren (of andere gelukkige eigenaren met een H8000FW) uit om audio-samples te plaatsen om het apparaat voor zichzelf te laten spreken.

Voor wat betreft de financiele afhandeling: De units worden rechtstreeks gekocht van de dealer in de US, Steve. Ik treed op als tussenpersoon/doorgeefluik/contactadres/regelneef. Pro's krijgen een eigen factuur en een eigen BTW-factuur. BTW is voor pro's volledig aftrekbaar. En zonder de discussie weer opnieuw op te starten: ja, dit is allemaal juridisch in orde, hetgeen bevestigd is door de belastingdienst.

Ik ben beschikbaar voor vragen, opmerkingen en kritische noten aangaande deze groupbuy. En als de mods het me toestaan sta ik open voor een nieuwe ronde. Belangstellenden kunnen contact met me zoeken.

Groeten,

OJ
 

Attachments

  • h8000fw-front-med.jpg
    h8000fw-front-med.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 96
De KSP8 is inmiddels geadopteerd door midimartin. Soms heb ik daar wel een beetje spijt van, want dat was toch ook wel een hele veelzijdige een mooie fx-unit. Maar ik had het geld nodig voor een nieuwe live setup. Hammond XK-3 en Motion Sound keyboard amp met Leslie.

Ik blijf nog even doordromen over de H8000FW. One day..........
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top