toch wel een erg mooie Waldorf Q classic

G

Guest

Guest
voor niet te veel geld



http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...ndexURL=7&photoDisplayType=2#ebayphotohosting

ik zou m bijna nog kopen ook, maar eigenlijk vind ik de toch wat vlakke (in mijn oren dan) Q sound zo'n dikke synth niet waard. een micro Q is een erg mooie koop, want het geluid is niet beroerd. maar hier vind ik de kast om het geluid toch mooier dan de geluiden zelf. maar mooi blijft ie en als ik moest kiezen tussen een rack voor 550-600 of deze voor 900, wist ik het wel. werd het toch weer die micro Q....


stel je voor: waldorf Q, Andromeda en Poly Evolver key zo onder elkaar in een drivoudige standaard.
mooi plaatje..
en dan de geluiden vergelijken...
 
huh rack 500+ eu
grooveron heeft ter eentje te koop voor 300
en je ziet ze zelfs voor minder soms
ik wildr ookeigenlijk eentje ...er kan eg erg veel mee wvocoding / alles aansturen midi en 5 osc [ok ook subs ]
erg uitgebriede modulaties
die 18 stemmen vindt ik niet soo belangrijk ask een sound module wil die 100+ stemmen heeft ga ik wel voor een ander ding
maar micro q heeft ook de wave svan de microwave
leuke bak voor minder dan 500 hoor leeee:engel:
 
een Q kan wel meer als een Mq

zoals de filterrouting b.v.

Ik heb er ooit een gehad en toen kreeg ik de typische sound niet echt weg.
erg karakteristiek. maar ik vind het nog steeds een mooie synth
 
De waldorf Q sound moet je echt liggen idd, ik vond het eeen beetje schel en moeilijk in te mixen....

En een beetje modulaties instellen op een MicroQ (want die had ik) rack, das echt een k*tklus


Die in de ebaylink van Leo staat, ziet er wel heel mooi uit ja qua design, lijkt wel een beetje op een PEK ;) Maar er gaat niets boven die superfelle modwheels van de PEK /Voyager hehe erg fel.....ik hoef bijna geen licht meer aan te doen
Suboscs zijn altijd gaaf ;)
 
Ik zag m ook staan. Erg mooie uitgave met die houten zijkantjes. En best netjes geprijsd ook.

En ja, een microQ kan een fors deel van wat de Q kan. Maar dan onderschat je imho toch de functie van een goede knoppeninterface als je er niet meer dan 300 euro voor wilt betalen ;)
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Maar dan onderschat je imho toch de functie van een goede knoppeninterface als je er niet meer dan 300 euro voor wilt betalen ;)

Daarom gebruik ik deze mooie en zeer uitgebreide (java) editor voor mijn MicroQ:

sound.jpg
 
Origineel geplaatst door sten
Daarom gebruik ik deze mooie en zeer uitgebreide (java) editor voor mijn MicroQ:

sound.jpg

dat bedoelde ik met onderschatten dus ;)
 
Mooi geel. 8o)

Maar deze versie die hier wordt aangeboden is volgens mij zonder de analoge filters. Dat is wel jammer want dat zou het wel een leukere synth maken.

Ondanks dat heb ik wel een met een Q gespeeld en vond er een apart geluid uitkomen. Een behoorlijk andere karakter dan de meeste VA's wat die synth natuurlijk erg interessant maakt.
 
Back
Top