piano-midiklavieren: kritiek en vragen

speedo

Stamgast
Lid sinds
17 oktober 2005
Berichten
200
Hallo,

na veel, heel veel gelezen te hebben over diverse midicontrollers, besloot ik te gaan voor de CME Uf8. Op dit forum helemaal de lucht in geprezen, en ook diverse reviews van professionele muziekbladen waren lovend. Alleen de user-reviews van harmony-central waren om te janken. Maar goed. Ik dus bellen met feedback in eindhoven, en ja hoor: ze hadden er nog één staan. Ik ben toen donderdag vanuit Nijmegen gereden naar die winkel (en daar was ik al anderhalf uur mee bezig), en wat bleek: het ding was een showroom-model, zwaar beschadigd en de zijkant hing er bij. De beste man vertelde dat ze nog wel een beter alternatief hadden: de M-audio keystation pro 88 (overigens ook een showroom-model). De reviews hiervan waren op internet ronduit klote, maar toen ik het klavier bespeelde vond ik dit toch wel wat beter dan de CME, maar ze kwamen geen van beide in de buurt van de stagepiano's van yamaha o.i.d. Die M-audio had geen aftertouch, maar volgens de verkoper had je dat helemaal niet nodig.

Ik dus met die M-audio naar huis, aangesloten, en ja hoor: alles werkte. Tot gister. Ik merkte op dat hij een veel te sterk velocity signaal af stuurde. Bovendien kon ik niet lekker zacht spelen, en deed de enalaatste witte toets het bij een harde aanslag al niet meer.

Wat moet ik nu doen? Terug gaan met dat ding, en mijn geld terugvragen? Ik vind niet dat ik echt netjes behandeld ben. Bovendien twijfel ik nu of ik toch maar voor die CME moet gaan. Misschien moet hij gewoon even ingespeeld worden? Of zal ik gaan voor een P70 en gewoon een klein controllerkastje erbij doen? Zoveel controllers als die M-audio heeft hoef ik er ook weer niet.

Help :)
 
Ik zou zeker niet wachten totdat 'ie 'ingespeeld' is. Meteen Feedback opbellen, kijken of je iets kunt regelen. O, en als je je geld terug wilt hebben: laat je niet afschepen met tegoedbonnen. Zolang je binnen de inruiltermijn zit heb je wettelijk recht op écht geld terug.
 
Back
Top