M-Audio FW AP - MS2000 - 303

Foetus

Ouwe rot
Lid sinds
23 november 2004
Berichten
647
Locatie
9000 Area (B)
Hoi,

vooreerst, ik gebruik midi voorlopig enkel om alles (Korg MS2000 en TB-303) mooi synchroon te laten lopen. Daar wou ik nu Reason aan toevoegen, maar dat loopt niet van een leien dakje.

Mijn geluidskaart is een M-Audio Firewire Audiophile. Ik selecteer deze ook in Reason met ASIO drivers en de hele rimram maar wanneer ik van de MIDI-out van mijn geluidskaart naar MIDI in van de MSY2 (MIDI to sync converter) om synchroon te lopen met de TB gebeurt er niks. Zelfde met de MS2000.

Zou het aan mijn geluidskaart liggen, de kabels of moet ik eerst nog het een en ander leren over MIDI? Binnenkort wil ik daar een md aan toevoegen...

heb echt veel geprobeerd, kabels versteken, andere kabels, maar njet...
echt niet chill en ik word er helemaal gek van!!

ik heb reeds gezocht op MIDI, Audiophile enzo maar niks wijzer geworden en om die pc specificatie thread volledig te doorlezen... alst moet dan moet het maar ik ga heus geen 1500 threads aflopen om dan nog niks te vinden

bestaan er boeken over midi eigenlijk want ik kom al gek van het woord nu
 
Vrees niet !
Het ligt niet aan jou !

Reason heeft gewoon geen midi out dus kan die ook de TB 303 niet aansturen

wat je nog wel zou kunnen proberen is om de TB 303 (als master) Reason te laten aansturen (als slave dus);
dus de midi out van de converter richting de midi in van de audio kaart
 
dus dat maakt dat ik de Subtractor niet op hetzelfde tempo kan leggen als de rest??

dit is wel een serieuze deuk in mijn opvatting en plannen... =(
 
Origineel geplaatst door chilistein
wat je nog wel zou kunnen proberen is om de TB 303 (als master) Reason te laten aansturen (als slave dus);
dus de midi out van de converter richting de midi in van de audio kaart [/B]

Bovendien zou je -indien je nog een aparte DAW (Cubase, Ableton, Logic, Sonar etc) zou hebben- de midi out van diezelfde DAW kunnen gebruiken en Reason "rewiren".

Ik geloof niet dat die situatie zich voor doet maar ik denk ik meld het even.

Overigens bestaan er ook nog wel goedkope rewire DAW's.
Volgens mij is hier een thread geweest over de goedkoopste Rewire DAW maar dat zou je even moeten opzoeken.
Tracktion was vroeger zelfs gratis maar dat is eigenlijk een kutopmerking waar je nu niets aan hebt, maar ik dacht ik meld het even.
 
Back
Top