Alesis ion & Rm1x

Tank

100% Batser
Lid sinds
10 Maart 2005
Berichten
136
Locatie
Amsterdam
Zit sinds een weekje nu met me nieuwe alesis ion synth, en ik probeer em nu te sequencen op de rm1x, in principe werkt et zoals het hoort op 1 puntje na,
zodra ik de rm1x een opdracht geef stuurt ie een program change uit naar de ion, iets wat ik op dat moment niet wil dus.
Ik had het ook met mijn microkorg maar daarmee zette ik het midi filter op het negeren van pc's.
Ik heb de manual van me ion al doorgespit maar ìk zie niet hoe ik het midi filter van de ion aanpas zodat hij geen pcs meer ontvangt en alleen de noten en andere veranderingen.

Ik weet dat de rm1x een "bug" heeft waar door het kwa pcs niet zo lekker gaat maar dit was dus wel te omzeilen d8 ik.
Heeft iemand een idee hoe ik dit laat werken, want na een week nog steeds niet toe komen aan lekker muziek maken kan best frusterend zijn:( :D
Greetz Tank
 
dan heb je 2 keuzes, of het program send uitschakelen op je rm1x, of het program receive uitschakelen op de ion, dat doe je zo uit m,n hoofd bij de part instellingen
 
Bij de midi settings van me rm1x staat Program change in en uit beide uit...
En bij de part setup zie ik niet hoe ik et daar uit zet bij de ion:erm:
Heb jij een idee hoe ik de programchanges uitzet bij de parts dan?

Ik zie niet veel tussen de instellingen van me parts, heb je maybe een kleine beschrijving over hoe en wat?
De manual verteld me ook niet veel...die heb ik inmiddels al 3 x gelezen.
 
Ik heb em al door na 60 x alle topics hebben zitten lezen over de rm1x:stupid
Maargoed ik was tog benieuwt hoe ik nou de ion niet op pcs laat reagereren.
Thanx & Greetz Tank
 
Gebruik je in de RM1x preset phrases of zelfgeprogrammeerde? In Welke mode werk je, pattern of song mode?
 
Origineel geplaatst door Tank
Ik heb em al door na 60 x alle topics hebben zitten lezen over de rm1x:stupid
Maargoed ik was tog benieuwt hoe ik nou de ion niet op pcs laat reagereren.
Thanx & Greetz Tank

Wat was nou de oplossing??? Daar leren wij weer van...
 
Van de ion heb ik het steeds niet door hoe ik het midifilter aanpas..
Maar omdat de rm1x die pcs niet meer verzend werkt et tog.

In het voice menu staat je voice standaard op phrase(links onderin), draai em op een andere voice menu. Draai em naar Gm, of een andere instelling en dan stuurt de rm1x niet meer de pc naar de desbetrefende synth op dat kanaal.
 
Back
Top