Melodie opzoeken

kefkekeyser

Ouwe rot
Lid sinds
9 september 2003
Berichten
579
Locatie
België, Tervuren
Bestaat er ergens een dienst waar je een songtitel kan zoeken op basis van een melodie?
Efkens uitleggen wat ik bedoel:
Vaak heb ik voor dat ik een toevallig een melodie speel en daar dan op verder bouw om zo een ruwe song te maken (eerder een idee voor een song). Wanneer ik die melodie dan de volgende dag nog eens beluister, heb ik soms het idee dat ik dat al eens eerder ergens anders gehoord heb. Om dan later op de radio ofzo een song te horen waar mijn melodie inzit en dus tot de conclusie te komen dat ik dat song-idee onbewust gepikt heb. Bestaat er dus ergens een dienst waar je op basis van een melodie (stukje mp3 ofzo) kan checken of je dat niet onbewust uit een bestaande song gepikt hebt?
 
Ik zou zeggen neurie het in en plaats het hier. Misschien dat iemand hier weet welke het is.;)
 
er is zo'n dienst met de telefoon dat je het moet neuriën of even afspelen
schijnt nog goed te werken

hmm wel ff de naam kwijt..
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Je lokale platenzaak, maar dan alleen als de uitbater zijn pappenheimers kent en zich niet geneerd voor neuriënde klandizie :)

De uitbater van mijn lokale platenzaak maakt er niet veel poblemen van dat zijn klanten daar dwaas staan te neuriën, maar ikzelf zie het toch niet zitten om daar zoals een dwaas te staan neuriën...

Origineel geplaatst door cream
of dit ?

Dat song tapping ding is wel grappig... Soms vindt ie de song (vooral als je een strofe + een refrein inbokst), maar andere keren komt die met dingen af waarvan je denkt "hoe kan dat nou?!"

Mss een idee voor de programmeurs onder julie: een programmatje dat een midi file analyseert om dan in een database met midifiles de ingevoerde file te matchen om zo de titel te vinden. Dan moet je wel een database met midi files aanleggen, dus da's wel een groot werk... (en ook een algoritme maken dat midi files kan vergelijken)
 
Laatst gewijzigd:
Melodie opzoeken

Met de Melody Catcher http://www.melodycatcher.com/ kun je naar de titel van een melodie of een stukje daarvan zoeken. Je kun ook opnderzoeken of een thema al in een andere song is gebruikt. (Gebruikt de optie "search anywhere") Volledig is dan niet maar het kan all wel helpen
 
Vaak heb ik voor dat ik een toevallig een melodie speel en daar dan op verder bouw om zo een ruwe song te maken (eerder een idee voor een song). Wanneer ik die melodie dan de volgende dag nog eens beluister, heb ik soms het idee dat ik dat al eens eerder ergens anders gehoord heb.

Dat klopt dan toch ook, die heb je dan de vorige dag al gehoord. En als ie blijft hangen is het een goede commerciele track:D hahaha

Maar die apps die er zijn werken op basis van een bestaande track analyseren en die 'print' houdt vergelijkt ie met z'n database. Jouw track hoe erg hij ook erg op lijkt zal geen of random resultaten opleveren.

Als je een idee hebt en het lijkt een goed idee, maak je dan geen zorgen en maak m gewoon af. Als er toch in de verste verte nog niet het plan is van uitbrengen, als ie uberhaupt uitgebracht gaat worden, maak je dan geen zorgen. Het is ook nooit verspilde energie want je leert iedere keer weer bij met het maken van iets. Vooral van jezelf verplichten tracks ook daadwerkelijk af te maken i.p.v. te stoppen als je ergens tegenaan loopt.
 
Back
Top