[pop/funk] track 'on the phone'

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
weer een nieuw liedje online op www.soundclick.com/jointfunkture ! het heet 'on the phone' en ik heb het in vliegende vaart opgenomen...sommige dingen 'schrijven zichzelf' bijna, terwijl je met wat anders weken stoeit en het dan wegmikt. In elk geval, de vocals zijn een beetje shaky maar ergens past dat wel in het liedje vind ik. De orgelsolo is nog een beetje gaoties, dat komt nog wel.

op- en aanmerkingen en ideeen zijn zeeeeeer welkom! dank alvast!

Roald
 
Leuk nummer!
Vind het refrein minder sterk qua zang. Op zich hoeft daar niet eens zang in. Vind de geluiden in het refrein al volstaan. Je propt het anders iets te vol met die telefoonstem vind ik zelf. Ik vermoed dat het nummer daardoor pakkender wordt.
 
Erg goed gedaan, de opzet is zeer duidelijk, lekker muzikaal! Rhodes en hammond klinken erg goed (hammond uit je Nord Stage?), drums zijn wat magertjes her en der. Ik vind je solo overigens niet chaotisch klinken, doordat je het wat losser speelt (dus juist niet rete-strak) past het wel in de sfeer van het hele nummer.

Je akkoordenschema is simpel, maar past erg goed, duidelijk verschil tussen couplet en refrein. Je zou de opbouw overigens nog wel sterker kunnen maken door in de refreinen nog wat meer opbouw in dynamiek te maken (verschil in dynamiek hoor je nu vnl door het verschil tussen couplet en refrein), zeker op de momenten dat je het refrein herhaald (maak de 2e keer sterker dan de eerste). Dit kun je doen door wat meer in de drums te doen (bijv. duidelijkere ride cymbal) of door je begeleiding wat meer te laten funken.
En nog een idee: de telefoonstem vind ik erg leuk gedaan, maar je zou er bijvoorbeeld ook in de refreinen verderop in het nummer over kunnen schakelen op normale stem; dan wordt de song waarschijnlijk ineens een stuk krachtiger. Als je dit doet in het herhalende refrein op 1:42, en je laat het samenvallen met een krachtigere opbouw in de begeleiding zoals ik hierboven beschreef, dan heb je ineens een supersterk refrein als climax, om daarna terug te vallen in een heerlijk rustige solo. Coupletten zou ik wel met telefoonstem doen.
Overigens loop je denk ik wel het risisco dat als je het telefooneffect weg laat en stem wat meer shaky klinkt het geheel te shaky zou kunnen worden.

In ieder geval: erg goed gedaan, ik wil meer horen! :okdan:
 
lekker stukkie muziek ! iets te poppy voor mij, maar wel zeer knap gemaakt.
Ik vind de zang technisch eigenlijk het enige jammere aan de track, behalve in het refrein..'should i've told ya that I love ya?', wat dan imho wel weer lekker klinkt.
Voor de rest, zoals bliepbliep al zei; Misschien wat meer breakjes hier en daar? Vooral in het orgelstukje lijkt mij dat wel gepast.
big up
:biertje:
 
heerlijk, precies poppy gnoeg voor mij:D
 
super! dank voor jullie antwoorden en tips, vooral dr RipSaw! Ik ga nog wat aan de drums knutselen en wat experimenteren met de telefoonsound (aan/uit). De akkoorden zijn expres relatief simpel gehouden, normaal gesproken leef ik me wat meer daarmee uit (check de instrumentaaltjes), maar wilde nu een recht-voor-je-raap stijl liedje maken dat met m'n singer/songwriter gig funktioneert. 't Orgel is van de Nord Electro :D
 
Back
Top