Sonar loopt erg vaak vast

ruudvee

Ouwe rot
Lid sinds
30 april 2006
Berichten
756
Locatie
Alkmaar
Ik ben even de demo van Sonar 5 aan het testen hier.
Helaas loopt hij wel heel erg vaak vast, een pc reboot is dan noodzakelijk.
Ligt dat aan het feit dat ik met een 1,nogwat GHz AMD werk ipv Intel ?
Of is er wat anders aan de hand ?
Er zit overgens 512MB ram in de pc, de rest is allemaal onboard spul, dus kaartconflicten lijken mij uitgesloten.

Dus voordat ik een behoorlijk bedrag ga neerleggen voor Sonar ben ik benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.
 
Wat voor chipset zit er op je moederbord?
Is je geluidskaart ook onboard? Verwacht dan niet te veel van de prestaties van dat ding; de kans is zelfs groot dat dat de bottleneck is als deze inderdaad onboard is.

En op wat voor manier loopt Sonar vast? Krijg je dropouts, of crasht sonar compleet?
 
wat geeft sonar aan als CPU% en disk%
zit je geheugen (RAM) vol? (ALT-CTRL-DEL)

amd vs intel zal het probleem niet zijn
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Wat voor chipset zit er op je moederbord?
Is je geluidskaart ook onboard? Verwacht dan niet te veel van de prestaties van dat ding; de kans is zelfs groot dat dat de bottleneck is als deze inderdaad onboard is.

En op wat voor manier loopt Sonar vast? Krijg je dropouts, of crasht sonar compleet?

Wat voor chipset weet ik niet, zal de kast eens open schroeven om te kijken.
De geluidskaart zit onboard, maar die gebruik ik niet.
De synth zit via een usb <> midi boxje aangesloten.
Sonar stopt er gewoon compleet mee, ineens staat hij muurvast.
 
welke geluidskaart + driverversie gebruik je
welke versie van sonar

chipset kan je ook op de site van de fabrikant van je moederbord opzoeken

staat de onboard soundcard ENABLED?

welke latency gebruik je?
 
Origineel geplaatst door ruudvee
Wat voor chipset weet ik niet, zal de kast eens open schroeven om te kijken.
De geluidskaart zit onboard, maar die gebruik ik niet.
De synth zit via een usb <> midi boxje aangesloten.
Sonar stopt er gewoon compleet mee, ineens staat hij muurvast.

Heb je de soundcard compleet uitgeschakeld vanuit de bios van je moederbord, of bedoel je dat je hem wel aan hebt staan, maar niet gebruikt als geluidsbron in Sonar? Heb je hem uberhaupt geselecteerd in Sonar? Options > Audio > Drivers: staat hij hier wel/niet geselecteerd?


Origineel geplaatst door Ramoonus
wat geeft sonar aan als CPU% en disk%
zit je geheugen (RAM) vol? (ALT-CTRL-DEL)

amd vs intel zal het probleem niet zijn

Het feit dat Sonar compleet vastloopt komt denk ik niet door te weinig systemresources (%CPU/DISK etc), meestal krijg je dan andere problemen (audio dropouts etc). Intel vs AMD zal idd het probleem niet zijn, maar de chipset zou wel een probleem kunnen zijn.


Mogelijke oorzaak: usb midi interface (alleen midi interface, of ook audio?) heeft instabiele drivers, die niet lekker samengaat met de chipset, of conflicteerd met iets anders.
 
De soundcard staat alleen aan om soms een mp3 te beluisteren, dus geheel buiten Sonar om.
Ik gebruik een Edirol usb naar midi interface van een paar tientjes UM 2EX staat er op.
Ik zal ff kijken of er een driverupdate van is.

Net gekeken, de chipset is VIA.
 
Origineel geplaatst door ruudvee
De soundcard staat alleen aan om soms een mp3 te beluisteren, dus geheel buiten Sonar om.
Ik gebruik een Edirol usb naar midi interface van een paar tientjes UM 2EX staat er op.
Ik zal ff kijken of er een driverupdate van is.

Net gekeken, de chipset is VIA.
je onboard geluidskaart staat altijd aan dus, aangezien je deze niet elke keer uit zet in je moederbord
 
Back
Top