[track] compres to impress

bliepbliep

music - non stop
Lid sinds
3 december 2005
Berichten
1.120
Locatie
thuis
hallo,

ik heb weer eens een track gemaakt voor de verandering en het is weer iets totaal anders geworden dan normaal. het is een dance achtige stamp plaat met side chain compression a-la-benassi. ook heb ik er voorgezorgd dat iedere vorm van dynamiek afwezig is, ik doe voor deze keer eens keihard mee aan de loudness wars...

halverwege komt er een stukje wat niet zo gebruikelijk is in dit genre, een beat met wel heel dikke distortion. is dit een goede afwisseling of moet ik het NOG meer cliché maken.

het is de korte "single" version. ik kan hier zo een 10 minuten iets van maken.

wat vinden jullie ervan en welke dingen moeten er nog anders??

ik heb het gevoel dat er een soort van vocal-sample of een kreet of iets dergelijks ontbreekt, wie o wie heeft iets dat hier mooi oppast?

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4488082&q=hi

bliepbliep
 
Ok, daar gaan we dan....

- Het gesidechainde geluid waar je mee begint mag van mijn part wel wat rauwer of viezer
- De kick zou ik inwisselen voor een andere. Hij valt overigens ook helemaal weg als de gedistorte percussie erin komt.
- De percussie waar ik het net over had staat vééél te hard.
- Voor de snare geldt hetzelfde als de kick. Deze mist gewoon wat punch. Misschien eentje met een harde attack en redelijk lange tail misschien?
- Halverwege heb ik al een beetje het idee dat je een beetje de weg kwijt bent in je arrangement. Probeer wat meer structuur aan te brengen.

Ik ben er niet bijzonder gecharmeerd van, maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met het feit dat je gewoon te weinig aandacht besteed aan de individuele elementen in je mix. Misschien hak je iets té snel knopen door. Probeer tussen dubben en voornoemde een balans te vinden. Ik heb daar zelf ook nog steeds moeite mee, maar merk wel dat daar veel te winnen valt...

Succes!! :)
 
ey, dank je wel, ik ben meteen aan de slag gegaan om deze puntjes even te verbeteren, de snare en de bas zijn veranderd, ook zijn de geluiden wat dikker geworden en drukken ze elkaar wat minder weg in de mix. het arrangement gaat nog wat veranderd worden maar daar heb ik nu geen tijd meer voor
 
hij is up-ge-date

de baslijn is wat heftiger geworden en de snare knalt er nu echt uit. ik moet nog wat aan mijn basedrum doen geloof ik. iemand tips om deze beter in de mix te krijgen?

bliepbliep
 
F"§CK!! ik kan me voorstellen dat je dus helemaal wild gaat als je dit over een dikke club PA hoort...:duivels: :engel:

je gebruikt een hele harde noise sound als snare op een gegeven moment...die is misschien wat heavy voor de oren...misschien wat minder volume, zodat ie de bass minder bedekt.
 
het is geupdate, ik vond die snare ook wat te heftig, nu is die wat zachter maar vooral wat lager, hij miste wat body vond ik.

wat moet er nog meer verbeterd worden? ik heb zelf een beetje dubbel gevoel over de kick...

bliepbliep
 
Back
Top