pro-tools LE/ Logic Platinum pro

The Dj

Ingeburgerd
Lid sinds
26 september 2006
Berichten
33
Locatie
een huis met 639 dakpannen
Aller eerst wil ik melden dat ik vandaag voor het eerst op dit forum komt en wil jullie even gedag zeggen bij deze:biertje:

heb even een vraag, sindskort ben ik in het bezit van een pc, met daarin de protools Digi 001, en de logic platinum pro
nu wil ik binnenkort wat plug-ins gaan kopen, misschien een domme vraag, maar voor de protools LE moet ik dan kijken naar Rtas plugins, en voor de logic Vst plugins, ja ik weet het, maar voorheen altijd gewerkt met een 16 sporen recorder, dus voor mij gaat er een hele nieuwe wereld open..alvast bedankt voor jullie reaktie..

vr.gr

The Dj
 
Ik heb - op dit tijdstip - niet zo snel de vraag kunnen ontdekken, maar ik kan bevestigen dat je voor Logic VST plugins kunt gebruiken.
Let wel, VST is tegenwoordig bij versie 2.3 dus de allermodernste plugins doen het misschien niet meer.
Had ik onderlaatst met een VST die ik kocht; bleek gewoon niet stabiel op mijn oude Logic, was trouwens wel de eerste keer dat ik het meemaakte.

Verder kan Logic ook DX plugins gebruiken, waarbij ik meteen moet vertellen dat VST plugins te prefereren zijn boven DX omdat een DX plugin niet te automatiseren valt en een VST plugin wel.

Voor je plugins gaat kopen, is het zeker te overwegen om te kijken of je met gratis versies al tevreden bent; er is tegenwoordig heel veel freeware, en veel daarvan is erg goed. Oh ja, en ook de interne Logic plugins zijn erg goed, onderschat die niet!

Over ProFools weet ik niet veel, behalve dan deze woordgrap :)
 

Attachments

  • daan.jpg
    daan.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 77
sja,,,,ik kan me eigen meer vinden in de digi 001, dan in logic
als het gaat om audio bewerking, een collega vind logic lekker werken
als het gaat om midi..maar de naam is leuk bedacht
 
Back
Top