• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Formant modulaire synthesizer in hele mooie staat!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lid sinds
29 februari 2004
Berichten
4.476
Omdat ik een mooie synth wil kopen en daarvoor geld nodig heb verkoop ik een van mijn formants,de mooiste en meest uitgebreide...ik vraag er 1250 euro voor,op ebay gaan Formants in de basisconfiguratie al voor 1400+ en deze heeft 2 extra modules,de ringmodulator /env. follower en de analoge delay(erg zeldzaam!)
Ik zet hem hier eerst een week te koop,dan probeer ik het op ebay.de
Dus grijp je kans,zo'n mooie Formant kom je zelden tegen,gebouwd door een elektronika ingenieur met de beste componenten en heel mooi afgewerkt!!
Gegraveerde frontplaten,mooi afgewerkt toestenbord en met cv/gate dus klaar voor de studio..
Geen kraakjes etc,de delay ruist een beetje maar welke analoge delay doet dat niet..


14 modules:
3 x vco met 6 golfvormen,incl.pwm met fm input
1 x vcf multimodefilter lpf,bpf,hpf en notch
1 x vcf 6/12/18/24db lpf en hpf
1 x rfm triple bandpassfiltermodule met resonantie
2 x envelope generator schekelbaar adsr/ar
1 x dual vca met am input en ext. input
1 x com module,equalizer en uitgangsversterker
1 x ringmodulator met envelope follower
1 x analoog delay speciale formantmodule met bbd chips,klinkt erg lekker!!
1 x triple lfo met 4 geliktijdige golfvormen per lfo tegelijk beschikbaar
1 x noise,pink en white noise en sample en hold
1 x 5 oktaafstoetsenbord met portamento,fm input en pitch control

Ik doe er wat patchkabels bij en het originele boek van chapman.
De frontplaten zijn gegraveerd aluminium ,hij is echt heel goed gebouwd,van binnen erg mooi afgewerkt,allemaal originele formantprinten,stabiele voeding.
De Formant is gemodificeerd naar cv/gate dus makkelijk te midificeren en aan te sturen met een sequencer.
Het toestenbord moet wat schoongemaakt merkte ik bij het testen,maar dit is erg makkelijk zelf te doen het zijn de vergulde hoge kwaliteit toetscontacten,ik heb er een paar reserve bij..
Ruilen is mogelijk,maar ik wil minstens 800 cash..
 

Attachments

  • fm1.jpg
    fm1.jpg
    126 KB · Bekeken: 102
en:

en:

:okdan: Meer fotos op aanvraag,hij kan getest worden in Hilversum,ik kan evt. ook fotos van de binnenkant maken...:okdan:
 

Attachments

  • fm4.jpg
    fm4.jpg
    58 KB · Bekeken: 95
.

.

van 4 knoppen missen de gekleurde dopjes,maar dat is makkelijk op te lossen en hij ziet er nog steeds mooi uit....oscillators en filters gebaseerd op moog,met verbeteringen..
Echt een steengoed ontwerp met stabiele oscillatoren en snelle envelopes,alles discreet opgebouwd en dat kun je horen..:okdan:
De afwerking van binnen is ook heel mooi,alle printen afgeschermd,met extra stevige ophaging dus optredens geen probleem.Ik ben de 2 e eigenaar,ik heb hem gekocht van degene die hem gebouwd heeft in de jaren 80,heeft altijd afgedekt gestaan.
Ik begin al te twijfelen...;)
 
vlaag van verstandverbijstering is over..

vlaag van verstandverbijstering is over..

:slotje: :slotje: :slotje: :slotje:
Bedankt,maar hij blijft hier tot het echt niet anders kan..wat een sound...:{ :{
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top