[track] Unic - Oase

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hola:)

Na een jaar werken is ie af!! yeah:D
Af en toe een aantal maanden in de koelkast en weer een aantal weken verder werken.

Ik had een paar doelen voor ogen in deze track. Ik wilde de Vangelis style vermengen met die van mezelf. En daarnaast wilde ik graag het idee van opkomende trommels zoals aanwezig in "to the unkown man" in deze track maken. Na weken gestoei is dat redelijk tot goed gelukt:) Aan einde van het nummer te horen in de apotheose

Je hoort door het nummer heen eigenlijk 4 verschillende thema's.

Spui uwer mening! ;)

groetjes Arnaud

Unic - Oase.mp3
 
Ik denk dat je in je missie bent geslaagd Arnaud!

Een prachtige track met een veelvoud van thema's en fijne masserende tapijtjes. Prettig om naar te luisteren met goed gelukte pauken en af een toe een piano akkoord in een mooi laag register. Je hebt zelfs mooie simulaties van de CS80! Vangelis kan tevreden zijn :okdan:

Dan is er die wending rond 3 minuten: een nieuw nummer of toch gewoon een brug? Hoe dan ook, het luistert prettig door en wordt voortgezet met mooie drumroffels.

Eigenlijk is het nummer gewoon af, mooi slot ook. Of mist er nou toch nog een sterke melodie...

Goed gedaan! CD maken!

:kroon:
 
Origineel geplaatst door jgeers01
Ik denk dat je in je missie bent geslaagd Arnaud!

Een prachtige track met een veelvoud van thema's en fijne masserende tapijtjes. Prettig om naar te luisteren met goed gelukte pauken en af een toe een piano akkoord in een mooi laag register. Je hebt zelfs mooie simulaties van de CS80! Vangelis kan tevreden zijn :okdan:

Dan is er die wending rond 3 minuten: een nieuw nummer of toch gewoon een brug? Hoe dan ook, het luistert prettig door en wordt voortgezet met mooie drumroffels.

Eigenlijk is het nummer gewoon af, mooi slot ook. Of mist er nou toch nog een sterke melodie...

Goed gedaan! CD maken!

:kroon:

tnxxx;)

Het gevoel van "missie geslaagd" had ik eerlijk gezegd wel bij dit nummer. Na lang wikken en wegen heb ik er geen melodie in gezet. Vond het afbreuk doen, of misschien kwam de juiste melodie niet in me op, in allebei de gevallen, niet doen dan;)

En met een cd ben ik bezig:) (amateuristich dan:D, via de website)

Groet Arnaud
 
Hoi Arnoud,

Mooi hoor :) Sommige geluiden komen voor mijn gevoel iets te hard naar voren in de mix, maar da's dan ook het enige dat ik aan te merken heb. Goed werk :halleluja Ik heb er van genoten.

Groeten Sioux
 
Zeer knap gedaan!
De invloeden die je wilde aantonen zijn overduidelijk aanwezig, met toch weer de typische Unic-stijl.
Soms heb ik ook wel het gevoel dat er sommige geluiden iets minder hard mogen, maar zoals je zelf zegt, de maker beslist hoe hij het graag hoort en dat is dan ook 'heilig'.

De climax gaf me werkelijk kippevel (mocht nog langer duren voor mij... :D )


ps: heb me direct ingeschreven op je nieuwsbrief. Ik kan niet wachten op de cd!
 
Absoluut erg knap gedaan, hele mooie sfeer! Sounds zijn mooi uitgebalanceerd vind ik, zeker in het begin. Opbouw in de eerste 2 minuten is erg mooi, goed gedaan. Omslag rond 2:50 is apart, maar wel heel verrassend (en wederom weer met een mooie opbouw er achteraan).

Ik mis alleen een mooi vol diep basgeluid, of is dat iets van deze stijl? Ik denk dat je met een subtiele bas nog wel wat zou kunnen toevoegen.


Gaaf nummer :okdan:
 
uuuhhh....whow! nounounounounou wat een sound zeg ......!!!!!!!!!

lekker hoor...vooral mooie percussiegeluiden

ik vind het vooral erg goed en professioneel klinken qua mix. openheid, helder.

maar hier moet echt een pakkende deun bij vind ik.

je hebt werkelijk geweldige tapijten en arrangementjen gemaakt hoor!

...maar hier MOET een lead overheen. dit is TE mooi geproduceerd allemaal om het hierbij te laten. je zegt dat het niet wilde lukken, maar dat neemt niet weg dat die deun wel bestaat hoor, je moet 'm alleen nog even vinden:)

oh daar heb je geen zin meer in na een jaar natuurlijk! kan ik me voorstellen. nou dan heb ik misschien ook wel ongelijk.
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
uuuhhh....whow! nounounounounou wat een sound zeg ......!!!!!!!!!

lekker hoor...vooral mooie percussiegeluiden

ik vind het vooral erg goed en professioneel klinken qua mix. openheid, helder.

maar hier moet echt een pakkende deun bij vind ik.

je hebt werkelijk geweldige tapijten en arrangementjen gemaakt hoor!

...maar hier MOET een lead overheen. dit is TE mooi geproduceerd allemaal om het hierbij te laten. je zegt dat het niet wilde lukken, maar dat neemt niet weg dat die deun wel bestaat hoor, je moet 'm alleen nog even vinden:)

oh daar heb je geen zin meer in na een jaar natuurlijk! kan ik me voorstellen. nou dan heb ik misschien ook wel ongelijk.

Je prikkelt me......:L Misschien nog eens zoeken dan?... :frons:

----

Bedankt voor repliek!! :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top