[track] live performance Jarre style.

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Het heeft denk ik redelijk veel weg van de rendez-vous stijl van Jarre, met een flinke teug van mezelf natuurlijk:)

Dit weekend live gespeeld met behulp van de V-stack. Alles is softwaresynth btw.
Mijn D70 is dus te koop nu :P :D ( grapjuh )

Redelijk rustig nummer met een aantal verschillende invalshoeken.

leuk of niet leuk?

greetz Arnaud


Unic - Jarre et Moi
 
Laatst gewijzigd:
Leuk gemaakt !!!

Leuk gemaakt !!!

Dit is zeker iets voor mij dit soort muziek alleen ik zelf zal het dan meer housy voor mezelf maken.

Ach ierdereen heeft zo eigen stijl en eigen voorkeuren.
 
Sfeer ,sfeer en nog eens sfeer!
Ik dwaalde helemaal af in een cosmos van onbekende sterrenstelsels en vreemde planeten.
Petje af Unic :okdan:
 
In één woord: heerlijk. Het gedeelte dat begint op 3:53 heeft de klanksmaak van het vroegere werk van Vangelis en JMJ en daar is niks mis mee. Met de klank dan.
 
Hmm bekijk die track eens in een programma... Ziet er vreemd uit :confused:
 

Attachments

  • unic.jpg
    unic.jpg
    40 KB · Bekeken: 47
mooi begin. klinkt erg jarre. die sax vind ik wat minder, maar dat is een persoonlijke smaak. kwa sounds en opbouw zit het weer goed. vooral die tinkel-dingetjes (heeft dat eigenlijk ook nog een naam??) zijn :okdan:

af en toe zit er naar mijn idee teveel hoog in de mix, dat kan ook door mijn speakers of aankomende hoofdpijn komen.

ik had wel het idee van "wanneer begint ie nou" het lijkt alsof het niet echt op gang wil komen.

misschien heb ik wel teveel kraftwerk en dance zitten luisteren, het is gewoon wennen om muziek zonder duidelijke ritmestructuur of vette beat te luisteren :D

ik vind het gewoon heel knap gedaan. is dit niet iets voor onder een film ofzo?? misschien leuk om dit een keer in te zenden voor een film...

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
mooi begin. klinkt erg jarre. die sax vind ik wat minder, maar dat is een persoonlijke smaak. kwa sounds en opbouw zit het weer goed. vooral die tinkel-dingetjes (heeft dat eigenlijk ook nog een naam??) zijn :okdan:

af en toe zit er naar mijn idee teveel hoog in de mix, dat kan ook door mijn speakers of aankomende hoofdpijn komen.

ik had wel het idee van "wanneer begint ie nou" het lijkt alsof het niet echt op gang wil komen.

misschien heb ik wel teveel kraftwerk en dance zitten luisteren, het is gewoon wennen om muziek zonder duidelijke ritmestructuur of vette beat te luisteren :D

ik vind het gewoon heel knap gedaan. is dit niet iets voor onder een film ofzo?? misschien leuk om dit een keer in te zenden voor een film...

bliepbliep

tnxxx voor je reply. Sasje is bewust gekozen, Jarre gebruikt in mijn oren wel vaker van die anti klinkende geluiden erdoor.
Ik wil nog wel binnekort een extra midiklavier erbij kopen zodat ik nog wat meer mogelijkheden heb met live spelen.

De mix is inderdaad wel redelijk hoog. Daarom misschien ook die rare wav/mp3, zie plaatje boven:)



Nog meer lieden op of aanmerking?
 
Origineel geplaatst door Bass
Hmm bekijk die track eens in een programma... Ziet er vreemd uit :confused:

Lijkt mij sterk op DC-drift op de uitgangen van je synths of mengpaneel...
hoe is die wave gemaakt?
 
Origineel geplaatst door acoustiventure
Lijkt mij sterk op DC-drift op de uitgangen van je synths of mengpaneel...
hoe is die wave gemaakt?

Met midi softsynth aansturen via V-Stack. en dan opnemen met een " wave recorder" . Opslaan als mp3.
De wind in het nummer overstuurt volgens mij iets, of bevind zich in een raar spectrum waardoor er iets fout gaat. :) Het klinkt verder wel goed, dus heb het zo gelaten.
 
Back
Top