(electro) Let's Flatten Wheat in a pattern (baby)

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
Oi!

Een kennis had een wazige track gemaakt en vroeg of ik 'm wilde remixen.
Vandaag even binnen 3 uur in elkaar geknald:

http://home.wanadoo.nl/rolando/mp3/...pattern(baby)(Funxiun's_Little_Alien_Mix).mp3

EDIT: het forum doet een beetje weird, dus je kan hem ook ff opvissen zonder de bestandsnaam (save as/opslaan als): http://home.wanadoo.nl/rolando/mp3

De balans zal wel scheef zijn, de snare zal wel weer te weinig compressie hebben of de EQ zal wel voor geen meter kloppen.
En dat kan wel kloppen want ik heb daar lekker niet op gelet! :P
Tja...als we maar lol hebben, toch?

Gebruikte gear:
- EMU ESI2000 sampler
- Roland MKS30
- Nord Micro Modular
- Yamaha An1X

R.
 
Laatst gewijzigd:
Kan je me vertellen welk geluid je met de Yamaha An1x hebt gemaakt?
Dit omdat ik er waarschijnlijk 1 wil kopen...

Now Downing... mijn mening volgt...
 
Ik vindt em in het midden wel relax. De eerste minuut is wat kaal. Ik had eerder die laaggepitchte string erin gegooid. Ook is het misschien wel cool om dat melodietje (met die korte decay) afen toe eens een octaaf hoger af te spelen. Maar uhh verder klinkt ie best ok :)
 
Origineel geplaatst door barn
Kan je me vertellen welk geluid je met de Yamaha An1x hebt gemaakt?
Dit omdat ik er waarschijnlijk 1 wil kopen...

Het geluid dat voor melodietje gebruikt wordt is de An1X. Tevens gebruikt gemaakt van de onboard DSP voor wat delay.

R.
 
Ik vind hem cool...
Geluiden vind ik cool... al kan ik de tegen-het-valse-aan strings (die van het begin) niet helemaal plaatsen... die vind ik een beetje uit de toon bij de rest vallen... maar verders okay qua geluiden... my types of sounds...

Qua arrangement gebeurt er naar mijn idee te weinig...ik word niet verrast en het geheel is een beetje te sloom daardoor...

Qua geluiden vind ik de mix wel okay eigenlijk op mn koptelefoon klinken nu... een te strakke mix vind ik ook weinig spannends... "net-niet" is in mijn ogen altijd beter dan "net-wel"...;)

maar dit is mijn nederige mening maar...
heb je trouwens meer nummertjes online staan met de An1x? ben wel benieuwd...
 
Origineel geplaatst door barn

maar dit is mijn nederige mening maar...
heb je trouwens meer nummertjes online staan met de An1x? ben wel benieuwd...

Opinions are like assholes. Everybody has one :D
Maar zoals ik als schreef, 3 uurtjes werk. Gewoon voor de fun.

Via mijn website (www.funxiun.com) kan je een liveset van mij wegtrekken. Daarin maak ik veel gebruik van de An1X (bass-sounds en strings).
Je mag wel zeggen dat de An1x het hart van mijn studio is. Machtig ding!

R.
 
ikzelf heb ook een an1x als je dat ding een beetje door hebt kun je vet gave sonds creeren het enigste nadeel wat ik ondekt heb is dat je als je live wilt aan alleen een an1x veels te weinig hebt, ook kun je met deze synth alleen maar 2 geluiden door elkaar mixen als je midi wil doen.. dat vindt ik het grootste nadeel van deze synth maar wel zeer strakke sound.
FF over het nummer, ik vondt de bijna valse strings ook iets te veel overheersen.. maar verder wel okee

cya
:)
 
Livesetje vind ik by the way errug cool Funxion!
lekker paar energieke momenten erin... coole sounds...
 
Origineel geplaatst door barn
Livesetje vind ik by the way errug cool Funxion!
lekker paar energieke momenten erin... coole sounds...

Dank u! Dank u! :halleluja

R.
 
Mee eens met bovengenoemde commentaar. Intro vind ik echt irritant, maar nadat de stem invalt klinkt het allemaal wat lekkerder.

Verder: vette live-set! simpel en evil!! ook vooral cool einde
 
Back
Top