Speaker of Instrument Kabel?

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Weer ff een noob vraag van mij....

Ik ben op zoek naar speaker kabel nu heb ik kabels gezien van 100 tm 200 euro met weet ik veel wat voor blalala waarom het de beste zou zijn.. en ik ben absoluut niet van plan om dat uit te geven nu heb ik thomann gevraagd welke speaker kabel ik t beste kan gebruiken goede kwaliteit maar niet zo duur..nu hebben ze iets aangeraden waar bij staat dat het instrument kabel is.. ondertussen is mn pa met dat dunne speaker kabel aan komen zetten, en hij zegt dat t hetzelfde is als instrument kabel behalve dat t niet is afgeschermd, klopt dit? en hij zegt dat t voor speaker kabel weinig uitmaakt of t wel of niet afgeschermd is, omdat het signaal sterk genoeg is..

en maakt t nu bij speaker kabel nog uit of t wel of niet gebalanceerd is over een afstand van 3 meter?

wat voor kabel kun je nu t beste uit je mixer naar een monitor laten gaan?
 
ik heb gewoon zo'n dikke koperen kabel ik geloof 8 euro de meter....

is niets speciaals volgens mij....

maar ik ben misschien net zo n00b als jij ;)
 
Ik neem aan dat 't voor je nieuwe RP8 set is?
in dat geval:
speakerkabel voor een active monitor?!?!? :confused:
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
speakerkabel voor een active monitor?!?!? :confused:

wat moet ik er nu instoppen? gewoon instrument kabel? of speaker kabel met jack plugs?
is er verschil?

tis idd voor de rp8
 
mijn actieve monitoren zijn op mijn mengpaneel aangesloten met een eenvoudige 3-aderige kabel. ik heb ze zelf gemaakt, het is dus 3-aderig microfoonkabel met aan één kant xlr-pluggen voor in de monitor en aan de andere kant jackplug, zodanig gesoldeerd dat de boel gebalanceerd is. die microfoonkabel had ook instrumentkabel kunnen zijn. het gaat er gewoon om dat het goed geisoleerd is (omdat het vermogen wat je hier doorheen pompt een stuk lager is dan passieve speakers) en dat er aan beide zijden connectoren zitten die je respectievelijk op monitoren en mixer aan kan sluiten. of je gebalanceerd of ongebalanceerd wil kan je zelf nog beslissen.

voorbeeldje van ongeveer hetzelfde wat ik nu gebruik: http://www.thomann.de/thoiw7_cae_17064_audiokabel_prodinfo.html
 
dus als ik t goed begrijp kun je beter niet van die normale speaker kabels gebruiken die de meeste mensen aan hifi speakers hebben zitten?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dus als ik t goed begrijp kun je beter niet van die normale speaker kabels gebruiken die de meeste mensen aan hifi speakers hebben zitten?

hm nee, lijkt me niet echt verstandig, ik denk dat het niet enorme problemen oplevert maar instrument/microfoonkabels zijn beter geisoleerd en zullen dus minder omgevingslawaai oppakken.
 
Er is geen enkele reden om hier speakerkabel te gebruiken. Die gebruik je alleen bij passieve luidsprekers. Gewoon tulp of jackkabel erin. Of XLR.
 
Back
Top