[Sonic Planet] matt second & Joost G !

Origineel geplaatst door murphi
Ga anders eens een dagje in het centrum van Venlo hangen en druk iedereen die er niet standaard/wazig uitziet een flyertje in de hand. Zorg dat er over je gesproken wordt !!!

Of je moet eens proberen wat grotere namen te strikken. Lady Aida trekt vaak wel een hoop bezoekers.

Flyers:

Been there, done that. Zelfst al een keer bijna gearresteerd door een dienstklopper die vond dat het niet mocht (...).
Maar je hebt daar inderdaad eigenlijk wel een goed punt ! Het werkt namelijk wel. Probleem is alleen dat het uiteindelijk allemaal heel erg veel werk is als je alles alleen moet doen wat betreft promotie. Ik ga nu iedere maand al alle toffe kleding en platen zaken langs in de stad en hou er vaak ook nog een praatje.


Grote namen:

Het probleem met grote namen is: ze kosten heel veel geld.
In iedergeval teveel geld als ik het afzet tegen de capaciteit van de zaal. Tel daar ook nog eens een VJ bij op die minimaal 450 euro kost en je komt op een entree prijs uit die de mensen zal afschrikken. Maar ik ben inderdaad wel bezig op dit vlak. Voor 9 december heb ik bijvoorbeeld DJ Estroe (ons allen bekend uiteraard) geboekt. Dat is toch wel een grote naam !

Maar wie idee-en heeft ! Laat 't hier horen, of mail me ff !

equate
 
Heb je weleens gedacht aan digitale promotie? Flash flyers rondsturen, strakke website maken met misschien iets extra's wat mensen trekt? Of toch pakketjes naar DSF'ers gaan rondsturen, zodat wij ook aan promotie kunnen gaan doen? Ik noem maar een dwarsstraat..
 
Misschien moet je naast flyers ook loeigrote posters aanschaffen. Kost natuurlijk wel weer veeeel geld. Je zou ook misschien op de hogeschool wat op kunnen hangen. Als het maar in het zicht springt. Je moet het punt zien te bereiken dat mensen agressief ervan worden omdat ze die dingen overal zien. (natuurlijk kost je dat dan wel een uitsmijter om te zorgen dat je niet op je bek gerost krijgt :) :) )
 
Die lui in Venlo zijn gewoon verwend. Hier in het Leeuwarden wordt gewoon nooit wat georganiseert. Ik zou blij zijn met een initiatief als Sonic Planet. We hebben hier een van de mooiste zalen van nederland (Theater Romein) en er gebeurt geen ruk!!!

Al was het maar 1 keer per jaar een keer knallen. Ja, er zijn wel dingen in Groningen, maar dat is 1 uur+ met de auto.

Ik wou dat ik de keuze kon maken om niet te gaan :(

Equate, ik zou gewoon een half jaar kappeuh, kijken of je na een poosje reacties krijgt als: Wanneer is het volgende feest. Maar aangezien je zelf o.a. de plaatjes draait is dat niet makkelijk!

Greetz,

Yawgmoth
 
Of andere locaties opzoeken... 'Sonic komt naar je toe !'
 
Origineel geplaatst door krz
Of andere locaties opzoeken... 'Sonic komt naar je toe !'

Nou, dat doe ik dus gedeeltelijk al. De "Club Madrugada" parties zijn in een middelgrote kroeg in Venlo. De eerste editie daarvan was echt zeer ok !

Maar de lokatie, Perron 55, voor Sonic Planet is perfect. Het geluid is erg goed, goed licht, goede voorzieningen en het team daar staat achter mij en begrijpt wat ik wil. Om nu juist deze zekere factoren te gaan veranderen is niet zo heel erg slim volgens mij...

Probleem is ook niet dat ik geen ervaring heb met feesten organiseren. Ik heb er denk ik inmiddels al zo'n 25 georganiseerd. Sommigen liepen erg goed, enkele wat minder. Sonic Planet was in het begin, 2 jaar geleden, "the talk of the town" en er heerste zelfst een bijna magische sfeer op de eerste feesten... Maar de laatste tijd is het echt zeer slecht qua bezoekersaantallen,...hoewel ik geen steken laat vallen, snap je?

equate
 
Hmmm pas anders de maastrichtse tactiek erop toe. Zelfde concept, andere naam. Mensen worden nieuwsgierig en komen kijken. Na 3 feestjes is de helft er op uitgekeken en wilt iets nieuws.

PS: Venlo is voor mij ook ruim een uur rijden hoor.
 
Origineel geplaatst door murphi
Hmmm pas anders de maastrichtse tactiek erop toe. Zelfde concept, andere naam. Mensen worden nieuwsgierig en komen kijken. Na 3 feestjes is de helft er op uitgekeken en wilt iets nieuws.

Hmmm... dat werkt volgens mij hier helemaal niet !
Dan hebben de meeste zoiets van "wat dat nou weer voor vaag feest" (ik heb het laatst nog meegemaakt met het EMerge festival). Regelmaat werkt denk ik wel, tenminste in Venlo wel...

Wat betreft die euro... ik wwon midden in de stad en het valt me op dat er gewoon minder en later wat te doen is op een uitgaansavond.

equate
 
ik heb het erg naar mijn zin gehad !
 
Back
Top