Stilte kost geld ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Waarschijnlijk snap ik het niet helemaal. Stilte = Boete... Limp Bizkit heeft ook een album waar stilte op staat, Nirvana heeft ook een album waar stilte op staat... Eén grote stierepoep als je het aan mij vraagt.
 
Hmzzzzz what's next? een boete voor elke 4/4 beat uit een 909?
 
dat is echt heel triest
 
een boete voor elke track waarin een stilte valt omdat die stilte gesampled is?
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Waarschijnlijk snap ik het niet helemaal. Stilte = Boete... Limp Bizkit heeft ook een album waar stilte op staat, Nirvana heeft ook een album waar stilte op staat... Eén grote stierepoep als je het aan mij vraagt.

De stiltes op die albums zijn zgn. index 0 markers of het verlengde van een normale track, dus geen track van het begin tot einde met stilte. De 'compositie' van deze gast wel en dit had John Cage al eens gedaan, dus vonden zijn nazaten het meteen plagiaat. Het is een debiel verhaal, dat klopt. Er zijn namelijk zat artiesten van wie er muziek gejat wordt, wat nooit gecheckt is. Anderen moeten weer hun complete royalties inleveren aan de originele artiest, zoals A Tribe Called Quest ooit moest doen, nadat ze een paar sekonden van Lou Reed's 'Walk On The Wild Side' gebruikten in 'Can I Kick It?'

En hoe vaak zal Led Zeppelin's drumintro uit 'When The Levee Breaks' wel niet gebruikt zijn, zonder dat iemand daar ooit geld voor betaalde?
- Beastie Boys (Rhymin And Stealin', goeie titel in deze contekst)
- Bjork (Army Of Me)
- Enigma (Return to Innocence)
- Heel veel bigbeat tracks

Laten we het dan maar niet over 'Funky Drummer' van James Brown, of 'Apache' van The Incredible Bongo Band...
 
we wijken af van het onderwerp

dus slot erop
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top