[niewe track met Yam CP70] Where you are /depri pop

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Hoihoi

Heb weer een nieuwe track af, "Where you are", mede geinspireerd door m'n laatste aanschaf, een Yamaha CP70b! Dit is je laatste kans om hem in alle glorieus chorusende valsheid in actie te horen, want binnekort komt de pianostemmer! Het liedje gaat over besluiteloosheid, en ik ben benieuwd of jullie het te 'zeurderig' vinden of niet, daar ben ik namelijk zelf nog niet zo uit.

Soundclicksite

Verder ben ik erg in voor alle mixage tips en trucs en reports over hoe het bij jullie klinkt! Het einde is nog een beetje een rommeltje qua drumfadeout enzo, dat komt nog. Verder is dit liedje met al z'n sprongen een beetje aan de limiet voor wat ik zelf kan zingen, maar ook daar hoor ik graag tips!

de techniek:

Yamaha CP70B,heel lichtjes een overdub met de Nord Electro Yamaha C7 eronder vanaf het moment dat 'alles erin komt'
Hohner Melodica (solo)
Samson C01 voor stem en melodica
ARP Pro Soloist (die hele lichte synthlead die er af en toe inkomt..."song whistle"..hemelse sound!!)
Nord Micromodular (contrabas)
Keyboards Magazine TR808 VSTi
Steinberg 'General Sound Module' (jaja!!) voor de strings, door Boss Phaser (emulatie, gratis VST)

groeten,

Roald
 
de muziek vind ik leuk, ik vind eerlijk gezegd de zang vreselijk :confused:. Dat zeurderig kan ik ook wel begrijpen. De muziek zit leuk in elkaar, erg muzikaal, alhoewel t wel een onsje meer mag zijn in sommige stukken. Percussie vind ik ook aan de mindere kant, bv die clap past er niet echt goed tussen imo, en een beetje break mag soms ook wel. succes iig!
 
sorry, de vocals kan ik even niks aan doen (ik zit aan m'n eigen stem vast) maar echt heel solide zing ik hier niet (in het algemeen ook niet :bekdicht: ).

Denk je dat akoestische drums beter passen? Qua volheid..ik ben altijd een beetje lui met produceren, als het liedje staat dan is voor mij de grootste lol geweest...maar het zou inderdaad heel erg opknappen van wat effectsounds hier en daar. Ik zit er ook over te denken dikke gitaarpartijen erin te maken (met een gitaar spelende vriend). Ik vind 'streets of philadelphia' een mooi nummer en heb dit een beetje in die richting geprobeerd te sturen.

dank voor je commentaar!
 
hmmm...verder niemand? Okee ik zal geen zeurliedjes meer maken....

We hebben het gisteren gespeeld trouwens met de band. Aangezien onze eigen drummer er niet was hadden we een invaller...super rockdrummer...die heeft er even een heel dikke halftime drum onder gespeeld, waarop de gitarist de Marshall op 'gruis' zette, vingers langs gitaarhals haalde 'ieeeeeeeeeeeegrrrrchhh' - RAMSCH! en in een powerchord eindigde.

Toen had het ineens giga power! JEMIG! Het klonk een beetje naar zwart t-shirt en pittbullterrier (en dat terwijl ik meestal jazzfunk doe!) maar echt geniaal. Gaat zo'n beetje in de richting van Evanescence.

ik heb echt een opname mp3spelertje nodig om dit soort dingen vast te leggen voor het nageslacht!
 
Back
Top