KRK V6 II & importeren

abcd

VSTi Slet
Lid sinds
4 januari 2005
Berichten
70
Locatie
Utrecht
Ik heb gezocht op Import, maar kon niks vinden. Zal vast wel al wat over geschreven staan, maar wilde in mijn geval nog even een voorbeeld geven.

Nieuwe KRK V6 II kosten nieuw EUR 469,= bij Feedback. Nu heb ik na advies gezocht op de monitors en kom in de Verenigde Staten op een leuke prijs. :eureka:

Op http://www.zzounds.com heb ik de monitors gevonden voor USD 349,95 omgerekend is dat EUR 266,85. Om je even te verbazen... ze hebben ook Behringer B2031A te koop staan voor een prijs van USD 339,99. Beetje vreemd, maar goed. Prijs is prijs. Hierna heb ik de Douane gebeld en gevraagd wat het mij zou kosten om de KRK's te importeren.

Wat er gebeurd :

Factuurwaarde = EUR 266,85
Verzendkosten (5 KG P.S) = EUR 25,00
Importkosten (4,5%) = EUR 13,13
-------------------------- +
EUR 304,98
BTW (19%) EUR 57,95
-------------------------- +
Totaal Per Stuk EUR 362,93

Dat is dus EUR 100 p.stuk goedkoper dan hier 8~ Het nadeel is natuurlijk dat zzounds niet kan leveren aan Nederland. Je zult dus iemand moeten kennen binnen de VS, die je ook nog kan vertrouwen op verzending. zzounds rekent geen kosten voor verzending binnen de VS. Verpakkingsgewicht is 5 KG. Heb EUR 25 genomen voor de zekerheid. Ik ga ze zelf op deze manier proberen te krijgen en zal wel een postje maken als het is gelukt.

Zijn er hier mensen met ervaring met importeren van spullen ?

Groeten Wouter
 
25 euro verzending lijkt me toch wat weinig. Ik bestelde laatst een boekje uit de VS en moest al 15 euro voor een tergend langzame standaardverzending betalen.
 
http://www.tpgpost.nl/voorthuis/pos...rieven_internationaal_pakket_plus_niet_eu.jsp

Het is zone 5, dan Economy, nieuwe berekening gemaakt op 5 - 10 KG

Factuurwaarde = EUR 266,85
Verzendkosten (5 KG P.S) = EUR 34,00
Importkosten (4,5%) = EUR 13,54
------------------------------------------------- +
EUR 314,39
BTW (19%) EUR 59,73
------------------------------------------------- +
Totaal Per Stuk EUR 374,12

Ok, dus bijna EUR 100 verschil 8~
 
Je Mackies staan nu bij Feedback voor 429 euro. Kun je ze zo meenemen. Een babbeltje en je krijgt er kabels bij. En een kopje koffie. Of anders Thomann of zo. Voor die paar euro zou ik het gezeik met die amerikanen, douane, en de postbode niet willen meemaken.
 
Mackies zijn duurder in de VS, die koop ik idd liever bij Feedback :z
 
Maar het is inderdaad de vraag of het je dat geld waard is. Grote verscheping vanuit de VS kan al snel een paar weken bij de douane liggen (mijn x0xb0x lag er vijf weken voordat ik 'm kreeg). En hoe wil je het met garantie regelen als je dat nodig hebt? Weer een keer heen en weer sturen naar die kennis in de VS?
 
Goed punt, denk niet dat ik zal gaan juichen als blijkt dat er wel iets mis is.... het was het vragen waard :)
 
Probeer Sweetwater eens. Daar hanteren ze dezelfde prijzen als bij Zzounds. Sweetwater verzendt wel naar het buitenland.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top