[pop met jazzy feel] u2 - all i want is you (garden of eden cover)

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Deze wilde ik toch ook even delen, want uiteindelijk helemaal iets anders als wat ik normaal post :)

Zaterdag hebben we met enkele leden van de coverband in de trouwmis van onze drummer gespeeld, en een eigen (van mijn kant ietwat) geïmproviseerde bewerking gemaakt van het nummer 'all i want is you' van u2 (vrijdag even snel doorgenomen).. Het geheel is met een cd recorder opgenomen waarna ik het softwarematig nog wat verder bewerkt heb (multibandcompressor + galmpje).

U hoort onze zangeres (op zang :W), onze gitarist (op gitaar 8~) en mij op rhodes..

Sit back & enjoy

u2 - all i want is you (garden of eden cover)
 
Mooie bewerking van een mooi nummer!
Ik had hem alleen nog veeel mooier gevonden zonder gitarist, die eist nogal wat aandacht op (in de mix) terwijl het juist een wat minder interessante partij is in deze uitvoering. Daardoor hoor ik die mooie rhodes dingetjes wat minder goed en das zonde, want daar kan ik niet genoeg van horen 8~
 
Origineel geplaatst door Alphatronic
Mooie bewerking van een mooi nummer!
Ik had hem alleen nog veeel mooier gevonden zonder gitarist, die eist nogal wat aandacht op (in de mix) terwijl het juist een wat minder interessante partij is in deze uitvoering. Daardoor hoor ik die mooie rhodes dingetjes wat minder goed en das zonde, want daar kan ik niet genoeg van horen 8~

Daar heb je een punt, hij zit idd hard in de mix, maar een mix voor opname en een mix voor live verschillen altijd wel.. We hebben nu echt gefocust op een goeie live mix, daar klonk de Rhodes zelf wel goed door, mede ook doordat hij extra versterkt werd door de subwoofers van onze p.a. ;) Verder denk ik dat de gitaar wel essentieel is in 't nummer, aangezien het mijn taak is in te spelen op zijn 'vage akkoorden' (beetje zonder grondtoon), met de juiste baslijnen en opvulling!

on a sidenote: ik zie hier dikwijls de discussies software vs. hardware..
wat denken jullie van de Rhodes? welk type/mark of plug 8o) ?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top