volume outputs jp8000

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
vraagje over de outputs van de jp8000

ik vondt ze altijd al erg zacht, ik moest de gain flink omhoog gooien op m,n mixer. echt flink omhoog
de ruis viel dan opzich nog wel mee eigenlijk.

maar ik prikte een kabel in de hoofdtelefoon output en hij kwam echt hard oversturend binnen, nou kon ik de gain eindelijk op een normale stand zetten.

zijn mijn outputs niet goed dan ? of heeft iedereen dit met z,n jp of zie ik een globale output volume instelling over het hoofd ?
 
Met het volume van mijn JP is niks mis. Hoofdtelefoonuitgangen zijn voorversterkt. Ik zou het niet aanraden dat in je mixer te stoppen, als je te hard instuurt zou je (heel) misschien je inputs op je mixer kunnen opblazen, ook omdat de uitgangs-impedantie van de hoofdtelefoonaansluiting anders is dan van line-outputs.
 
misschien weet ik nog niets van een menutje af, maar ik kan patch gain niet in de menutjes vinden die ik door shift + nummer 1 /8 verkrijg
 
Druk op EDIT, druk dan net zo vaak op 4 (patch) totdat je "patch gain" ziet staan:

Patch Name -> Multi FX type -> Delay Type -> Bend Range Up -> Bend Range Down -> Morph Bend Assign -> Unison Detune -> Env Type in Solo -> PATCH GAIN
 
ik kan al die functies wel benaderen middels andere menus namenlijk maar patch gain nee hoor

hebben we het wel allemaal over de jp8000 om een misverstand te voorkomen ?? misschien dat de jp8080 zo,n menu heeft?

een edit knop heb ik ook niet :) wel een shift toets om tegelijk met 1 tot en met 8 in te drukken waar ik dus alles kan instellen maar geen patch gain
 
Kijk eens helemaal rechtsboven op de Jp, daar zit ook iets van een Level knop o.i.d.
 
ah ik zie het al ja jullie hebben het over de jp8080 de jp8000 heeft een andere menu indeling

maar ik denk dat er uberhaubt geen patch gain op de jp8000 zit anders had ik hem wel gevonden lijkt me
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Kijk eens helemaal rechtsboven op de Jp, daar zit ook iets van een Level knop o.i.d.

ja klopt die heb ik altijd helemaal hoog staan

maar dan nog vindt ik de jp8000 best wel zacht binnen komen op de mixer

maar heb hem even vergeleken met m,n juno kwa volume en dan valt het nog best mee eigenlijk
 
Mwah, hier komt hij anders hard genoeg binnen, ook tegenover andere synths.. Ik zal zo eens naar m'n hok lopen, kijken hoe ik t heb staan..., of ik iets kan vinden
 
ja is goed, vergelijk is met de ion als je zou willen

ik weet nog van de ion dat ie knoerd hard binne kwam op de mixer dan had ik de gain zeg maar op 9 uur staan met de jp heb ik de gain op 3 uur staan, spirit studio tafel
 
ik heb zelf nog eens getest en met de juno en de jp8000 heb ik zo,n beetje extact de zelfde verschillen


ik had zelf gedacht dat de headphones veel zachter hoorde te zijn en toen ik hem perongeluk derin prikte en de jp ineens hard binnekwam op de mixer en de gain knop naar een normale stand kon dacht ik even dat de normale outs dan veels te zacht waren maar de juno heeft precies hetzelfde
 
Back
Top