nieuwe setup

xlscarr

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2006
Berichten
21
Locatie
Amsterdam
hey peeps,

Sorryben ik weer... net als me vorige threat.
Maar heb f rond gekeken en heb leuke dingen gezien die in mijn budget passen.
Alleen geen ervaring met die dingen van hoe ze werken etc, dus maar een keuze welke jij zou kiezen...


MIC:
  • MXL 990
  • MXL 2006
  • BEHRINGER B1
  • BEHRINGER C1
  • RODE NT1

PCI INTERFACE:
  • PHONIC DIGITRACK (USB)
  • ESI MAYA 44
  • EMU 0404
  • M-AUDIO AUDIOPHILE 2496
  • M-AUDIO 1010LT

DIGITAL MIXER/CONTROLLER:
  • PHONIC HELIXBOARD 12 USB OF FIREWIRE
  • PHONIC HELIXBOARD 17 USB OF FIREWIRE
  • TASCAM US-428
  • TASCAM DP-01 / DP-01FX
  • ROLAND VM3100 OF VM3100 PRO


Nou dat was het tot nu toe, deze veranderingen wil ik zsm toepassen... wie wil en kan mij ermee helpen?
Leg aub ook even uit waarom je voor die heb gekozen, zodat het me wat duidelijker wordt...
Of heb je eventueel andere aanbevelingen, meld het dan ook even...

Alvast bedankt mensen..


:halleluja
 
Yo,

Ik weet niet hoe veel geld je uit wilt geven maar misschien is het een goed idee
om een combinatie van audio interface en daw controller te zoeken.

Bijv

M-audio Projectmix I/O
Tascam FW-1082
Tascam FW-1884
Yamaha 01X

Dan heb je wel motorfaders etc.
En een combinatie van bijv een delta10/10lt en een us428 kost ook al aardig wat geld.

Ook is het erg belangrijk dat je goed gaat kijken naar welke software je denkt te gaan gebruiken.
 
en dan zijn er nog een paar dingen.

PHONIC HELIXBOARD 12 / 17USB OF FIREWIRE zijn geen digitale mixers en ook geen controllers!!!
Dat zijn analoge mixers met een firewire interface om een paar sporen naar je pc te routen.

De Tascam us428 is een controller/audiointerface maar werkt op usb1.1 en dat geeft een behoorlijke latency.
Ook het aantal ins en outs is niet zo groot. Er zitten ook geen motorfaders op wat bij een controller wel zo handig is.
 
Re: nieuwe setup

Origineel geplaatst door xlscarr


Nou dat was het tot nu toe, deze veranderingen wil ik zsm toepassen... wie wil en kan mij ermee helpen?
Leg aub ook even uit waarom je voor die heb gekozen, zodat het me wat duidelijker wordt...
Of heb je eventueel andere aanbevelingen, meld het dan ook even...

Alvast bedankt mensen..


:halleluja

Ik zou geen van alleen nemen. Kost je alleen maar geld om over een tijd de troep te verkopen en elke keer opnieuw beter spul te kopen, inplaats van de bovenstaande mic/pcikaart/mixer.
 
Back
Top