yamaha su700 of mpc 2000 of akai s900

Lukast

ruisend lid
Lid sinds
9 april 2004
Berichten
1.050
Locatie
hakkemdetakkem
ik moet nog een sampler kopen voor mn verjaardag :D

en ik kan niet kiezen tussen deze 3
ik gebruik een rm1x als seqeuncer maar ik wil gewoon nog keiharde beukende amen samples voor derbij

su700 lijkt me op dit moment het leukste heeft iemand daar ervaring mee?

groet Lukast
:W :W :W


edit: ik moet er nog bij vertellen dat het de bedoeling is dat ik er vreselijke chaotische breakcore drums uit wil halen ipv nette amenloopjes :D

edit2: ik ben gewent om mn loopjes op de pc helemaal klein te knippen en opnieuw te programeren :dj:
 
Laatst gewijzigd:
dat is waar !

maar die speelkaart tussen mn spaken haalt t niet bij een sampler :D
 
edit: ik moet er nog bij vertellen dat het de bedoeling is dat ik er vreselijke chaotische breakcore drums uit wil halen ipv nette amenloopjes
gebruik je standaard loops of wil je ze zelf programmeren?
 
Origineel geplaatst door Lukast
neej zonder gein

wie kan me een mooi verhaal vertellen over su700

Er was eens een bak, die anders was dan andere bakken, ja deze bak had magische krachten!!!...;)
.
.
.
De SU700 was mijn eerste "echte" aankoop, en tevens het enige apparaat wat ALTIJD mee gaat naar elk optreden, echt een top bak!

Voor het afspelen van loopjes, is hij uiters geschikt, echt één van de plus punten. Je hebt 2 loop pads tot je beschikking, en 4 banken, dus in totaal 8 loop pads... de one-shot pads gebruik je om bijvoorbeeld een snare, clap, drum in te kloppen.

De loop pads kun je instellen zodat hij de sample omhoog pitched, als je het tempo verhoogt, of dat ie hem opknipt in stukjes en uitrekt (toonhoogte blijft gelijk) als je loops allemaal redelijk in elkaars buurt liggen qua BPM klinkt het allemaal heel oke, dat choppen... Een 100 BPM loop afspelen op 200, ja dan "mist" hij belangrijke stukjes, zoals de attack van een snare.. Hoop dat dit een duidelijk verhaal is.

Verder is het voor mij de live-bak bij uitstek! Goede effecten, ribbon-controller die erg fijn werkt..

Als je op je PC de loop al helemaal maakt zoals je hem wilt hebben, en je zoekt een manier om hem live af te spelen, samen met andere loops die niet persee exact hetzelfde BPM hebben (maar wel in elkaars buurt liggen) dan is de SU700 perfect.

Ook kan je prima (mits je hem een beetje doorhebt en handig bent) live gebruiken om bijvoorbeeld loopjes te samplen van een DJ die op dat moment bezig is. Snel de start en eind punten goed zetten (dit doe je op gehoor!) en als de DJ klaar is mix jij je eigen zooi er in, met nog wat loopjes van de DJ, om een leuke overgang te krijgen.. Dat soort dingen..

Ik zou zeker zoeken hier op het forum naar SU700 info, hij heeft ook echt een hoop kuren, rare "bugjes" en de sequencer is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de RM1X.. de setup RM1X + SU700 heb ik 2 jaar lang mee opgetreden en heb eigenlijk alleen de RM1X vervangen door een Electribe SX, en nu een RS7000, omdat de geluiden uit de RM1X het niet meer voor me deden.. Verder is het echt een goede combo:okdan:

Ik ben echt een SU700 fan, dus neem alle "bugs" voor lief en noem dat "haar karakter" Je moet zelf bepalen of dit voor jouw ook geld. Ik weet dat als ik de kans krijg, ik er nog ééntje bij haal!
.
.
.
En zo eindigt dit mooie verhaal, met het beeld van Syntax en zijn SU'tje:luv:, die stuiterend in de verte een donkere loods in verdwenen. En ze leefden snel, hard, kort, maar uiterst gelukkig!
 
@ Ramoonus: had ik al geprobeerd :o:

maar ik had nog niet zo'n mooi verhaal gevonden als hierboven

dank syntax :z
 
Origineel geplaatst door Lukast
neej zonder gein

wie kan me een mooi verhaal vertellen over su700

Jochem Paap (aka Speedy J) misschien? :D
 
MPC en SU zijn toch twee totaal verschillende machines. Besef wel dat het een hel is samples tussen SU en computer uit te wisselen. Bovendien kan je in een SU geen carddrive gebruiken zoals je dat met bvb een MPC2kXL wel zou kunnen, je moet zips (of nog erger, diskettes) gebruiken.

Daarnaast kun je een MPC ook nog als sequencer voor je andere stuff gebruiken, dat kan een SU700 niet. In feite is zo'n SU op z'n minst beperkt op het vlak van MIDI te noemen.

Ik zou beide machines eerst proberen uit te proberen als ik van jou was. Of je koopt ze gewoon allebei natuurlijk ;)

Trouwens voor jungle en dnb is een MPC heel erg geschikt; een loop (bv. de amen break) in stukken breken en daar dan eigen loops mee bouwen is heel populair. Wil je echt loopgebaseerd werken dan is een SU700 meer geschikt denk ik.
 
Origineel geplaatst door Steven V
MPC en SU zijn toch twee totaal verschillende machines. Besef wel dat het een hel is samples tussen SU en computer uit te wisselen. Bovendien kan je in een SU geen carddrive gebruiken zoals je dat met bvb een MPC2kXL wel zou kunnen, je moet zips (of nog erger, diskettes) gebruiken.

Daarnaast kun je een MPC ook nog als sequencer voor je andere stuff gebruiken, dat kan een SU700 niet. In feite is zo'n SU op z'n minst beperkt op het vlak van MIDI te noemen.

Ik zou beide machines eerst proberen uit te proberen als ik van jou was. Of je koopt ze gewoon allebei natuurlijk ;)

Trouwens voor jungle en dnb is een MPC heel erg geschikt; een loop (bv. de amen break) in stukken breken en daar dan eigen loops mee bouwen is heel populair. Wil je echt loopgebaseerd werken dan is een SU700 meer geschikt denk ik.

Ok, hier mijn fan-boy verdediging ;): Een hel om samples uit te wisselen? Tja er zijn zeker makkelijkere manieren!! Maar zo'n ramp is dat toch niet? Je kan genoeg samples kwijt op een floppy hoor! Gewoon opslaan als .AIFF bestand, een mono loop past makkelijk, ook is het super simpel om te samplen. Heb je de IO expansie, kun je optisch je samples overpompen.

Nee, ik geef je wel gelijk, een smart media kaartje of zelfs een zip is makkelijker. "Volumes" vanaf zip laden is ook suuuuper traag, echt gruwelijk. Alsof hij 100 KB per seconde inleest... Maar toch, hij maakt het qua bedieningsgemak, en gewoon het simpele plezier wat je er mee kunt hebben, helemaal goed!

En loops opbreken kan inderdaad niet op de SU, heb nooit een MPC mogen betasten hoor, zou het graag een keer willen. Trouwens een RS7000 is ook niet mis, komt wel aardig overeen met een RM1X en een SU700 in één doos (ook qua afmetingen;)) en die kan wel samples choppen, erg makkelijk.

En Lukast, als je ze allebei geprobeerd hebt, en je voor de MPC kiest, kunnen we eens kijken of ik die SU van je over kan nemen :D Gewoon allebei proberen en veel over lezen. MPC heeft mij nooit echt getrokken omdat ik hou van bizarre FX, en dat heb je in ieder geval op de SU...
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Check deze links anders eens:

http://www.soundonsound.com/sos/apr99/articles/yamahasu700.htm

Als je al een RM1X hebt lijkt mij de SU-700 een steengoeie toevoeging.



:eureka: donderse hoeveelheid tekst

edit:
"Where the SU700 really scores is in its creative treatments, which include strange modulation options and more ways to add noise and distortion than any sane person could want."
:halleluja

danks

@ syntax: als ik er 1 heb en ik wil er weer vanaf dan laat ik het je wel horen :D
 
Origineel geplaatst door Lukast
edit:
"Where the SU700 really scores is in its creative treatments, which include strange modulation options and more ways to add noise and distortion than any sane person could want."
:halleluja
...
Ik heb op m'n site (zie sig.) een oud nummer staan, heet Track07 (inspirerende titel, niet?), die is gemaakt met 90% SU700, en 10% DX200 (het basje waar die mee begint) door een effect pedaaltje... het hele nummer is verder puur SU700, want ik had toen nog niets anders.. Is niet bepaald een meesterwerk, maar ik gebruik er wel een aantal breakbeats in, met interne effecten van de SU700... En SoundonSound heeft gelijk, effecten-o-plenty! en vaag ook!

Oef zit die track verder af te luisteren..:bekdicht: ..naja het gaat om het idee...Vooral bij 3:20 hoor je de filters goed, dat geluid wat je hoort (soort synth) was een drumloop, alleen dan vernaggeld.. en vanaf 05:00 minuten hoor je ritme's er door heen.. Pfff wat een chaos!
 
Back
Top