Emu Sp-12

Daredevil

Stamgast
Lid sinds
17 mei 2005
Berichten
376
Locatie
Purmerend
Ik heb sinds vandaag een SP-12.

Ik heb de manual gedownload en loop nu al tegen wat problemen (?) op.

*Bij aanzeten branden alle lampjes.
Als ik de run/stop indruk hoor ik geen demo ? (de handleiding zegt dat dat wel moet kunnen)
Ik heb alleen een mono jack op de mix-out aangesloten, de geluiden op de 8 kanalen kan ik wel
bespelen.

*In segment mode, als ik rec + run-stop indruk, lichten beide lampjes niet op (dat moet dus ook wel kunnen)
Hij neemt dus niks op als ik met de pads speel =(
Waar kan dit aan liggen?
 
Bij het aanzetten blijven alle lampjes inderdaad even branden. Na het opstarten branden alleen het Song-lampje van het Programming gedeelte en het Select 1 lampje van het Performance gedeelte. Dit hoort zo.

De SP-12 heeft geen vast geheugen voor demo's. Waarschijnlijk stond er vanuit de fabriek wel een demo in het user geheugen, maar de kans is dus groot, dat een gebruiker die demo gedelete heeft.

In segment mode moet je inderdaad kunnen opnemen door eerst de Record/Edit toets ingedrukt te houden en vervolgens de Run/Stop toets. Als dit niet lukt, dan hebben de toetsen waarschijnlijk vuile contacten. Je kan proberen om de toetsen wat harder of alleen op een hoekpunt in te drukken. Maar schoonmaken is meestal de beste oplossing. Alleen zou ik je niet willen adviseren om dit zelf te doen, omdat ze mechanisch nogal complex in elkaar zitten.
 
Okay, bedankt. Nu maar uitzieken wat ik eraan kan doen.
Je kunt de start/stop record knopjes er niet zomaar uitwippen zoals de drukknoppen onder de
8 kanalen?

Nog een probleem met samplen.

Er komt wel een signaal binnen in de SP-12 (metertje met peakhold) en de signaal is sterk genoeg
zo te zien.
Alles lukt bij de instellingen (threshold etc.sampletijd) en na samplen zegt de SP "sample good"
Ik heb 1/4 jacks aangesloten op de sample-in en mix-out.
Ik hoor wel de ruis als ik de gain openzet met samplen (Mijn god is die harde ruis normaal?)
Maar na opnemen van de smaple kan ik em niet horen. Hoe kan dat?
De interne geluiden hoor ik weer wel. En ik stel met die knop "links"uiteraard wél in op user-samples naturlijk ;)

Wat kan er aan de hand zijn?
 
dit probleem heb ik eerder gezien met een sp12 maar ik weet niet meer wat de oplossing hier voor is.
 
Origineel geplaatst door Daredevil
Okay, bedankt. Nu maar uitzieken wat ik eraan kan doen.
Je kunt de start/stop record knopjes er niet zomaar uitwippen zoals de drukknoppen onder de
8 kanalen?

Nog een probleem met samplen.

Er komt wel een signaal binnen in de SP-12 (metertje met peakhold) en de signaal is sterk genoeg
zo te zien.
Alles lukt bij de instellingen (threshold etc.sampletijd) en na samplen zegt de SP "sample good"
Ik heb 1/4 jacks aangesloten op de sample-in en mix-out.
Ik hoor wel de ruis als ik de gain openzet met samplen (Mijn god is die harde ruis normaal?)
Maar na opnemen van de smaple kan ik em niet horen. Hoe kan dat?
De interne geluiden hoor ik weer wel. En ik stel met die knop "links"uiteraard wél in op user-samples naturlijk ;)

Wat kan er aan de hand zijn?

Hmmm, dat lijkt me een vaag probleem. Weet je zeker dat je de handleiding goed hebt doorgelezen? Anders zou ik zeggen, dat er geen samplegeheugen in je SP-12 zit, maar dat lijkt me eigenlijk sterk.
 
Ik dacht dat die interne klanken eerst gekopieert worden naar het sample-geheugen bij het opstarten toch?
(of heb ik dat mischien gedroomd? -->droomde ook zoveel over een sp-12-00)
Vandaar dat er wat van de sample-tijd van die 5sec. afgaat
Oh fuck, hoe zoek ik dit nu weer uit. Dan maar open dat ding.

Er is een functie waar je kunt zien hoeveel sampletijd dat ding heeft, bij mij zegt ie 5,0 sec.
Ik hoop het toch echt niet.

Morgenavond maar weer ff proberen ;)
 
Back
Top