Klein leed in de studio...

Omdat ik de kabels zelf soldeer ben ik er ook zuinig op. Kabels van een meter of drie rol ik op en dan stop ik ze in een leeg uitgespoeld melkpak plasic. Karton kan natuurlijk ook maar dat vind ik minder mooi. Alhoewel ik meer voor een goede functie ben dan voor mooiiegheid. Zo overkomt me weinig leed in de studio. Kabels die kraken of weigeren daar doe ik een knoop in als teken dat die gerepareerd moeten worden. Verzamel ze op een appart plaatsje als er genoeg zijn begin ik er aan. Kortere kabels hang ik gesorteerd op. Kabels van twee meter hang ik in het midden op een meter naar de ene kant en een meter naarde andere kant.
 
Laatst gewijzigd:
De kabelhoop achter een rackje waarin compact een 24 track recorder, 2x 16 kanaals mixer en 2 patchbays hangen is...boeiend. Ruim 100 kabels op héél weinig real estate.

Bij de meeste van mijn synths is het sober: netsnoer, stereo out, MIDI in. Bij de E-synth echter is zowat elke in- en output gebruikt, en dat zijn er véééél. Zo uit het hoofd minstens 17 kabels voor 1 synth. :)
 
De kabelhoop achter een rackje waarin compact een 24 track recorder, 2x 16 kanaals mixer en 2 patchbays hangen is...boeiend. Ruim 100 kabels op héél weinig real estate.
Zo had ik ooit een studiorack met 8 x 48-punts patchbays vrijwel helemaal vol gepatcht. Als er dan een kabeltje los leek te zitten... :\
 
Kurzweil K250 lijkt me dan wel iets voor jou. Het handvat op de power supply zou enige indicatie moeten geven...

xeomeoustydrtbbevsbe.jpg
 
Ik heb een Roland M-16E mixer gekocht omdat mijn interne XZibit vond dat ik een M-16E moest pluggen in mijn andere M-16E yo.

In ieder geval, klein leed: ik kon weer eens niet de achterkant van de apparaten zien, en dan 25 kabels correct inpluggen tussen 140 andere kabels...En na 2 uur debuggen ontdekken dat je een andere kabel half uit de jack getrokken had.

Maar ik heb nu wel de meest compacte volwaardige (eq, sends, inserts, lineaire faders) 32 kanaals analoge mixer ter wereld.
 
Back
Top