Live Vals zingen

wat ze meestal bij TV optredens doen is dat er wel degelijk live gezongen wordt, maar dat dit alleen hoorbaar is voor het publiek/de zaal. Voor de zekerheid (stel dat het signaal van de mic ineens verstoord wordt), is voor de mensen thuis een opname te horen. Zo heb ik het verschillende malen zien gebeuren tijdens opnamen.

Bij Eddy Wally ging dat een keer mooi mis. Die gooide een "geweldig" (dacht ik te liplezen) eruit, terwijl er niets op de band stond. Alsnog pijnlijk dus...:D
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Ziek dat dit kan... Pilsje onderweg naar mijn maat. Wat is hier nu nog leuk aan dan...
Dit is toch verd*mme eigenlijk van de gekken, ga je naar een live optreden, krijg je nog steeds 'the real thing' niet te horen...

Tja je zou ze moeten kunen aanklagen men levert niet je gekocht hebt.
Vond ik ook met de Arena iedereen klagen met concerten over de geluidskwaliteit 1 galmbak en ze blijven toch maar concerten daar organiseren. Terwijl je geen waar voor je geld krijgt.
Gelukkig is de Arena nu alles aan het aanpassen er komen verschuifbare reflextie/absorb schermen boven in en men is bezig met een nieuwe PA te installeren. Moet allemaal klaar zijn voor de Stones komen en Madonna.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Exzit
Moet zeggen dat Madonna bij het laatste concert in het Gelredome tot mijn verbazing eens niet vals zong.


Was waarschijnlijk playback, geen autotune (lol)
 
Origineel geplaatst door Exzit
Tja je zou ze moeten kunen aanklagen men levert niet je gekocht hebt.
Vond ik ook met de Arena iedereen klagen met concerten over de geluidskwaliteit 1 galmbak en ze blijven toch maar concerten daar organiseren. Terwijl je geen waar voor je geld krijgt.
Gelukkig is de Arena nu alles aan het aanpassen er komen verschuifbare reflextie/absorb schermen boven in en men is bezig met een nieuwe PA te installeren. Moet allemaal klaar zijn voor de Stones komen en Madonna.
Vind ik opzich weer wat ver gaan, maar ja, je hoort idd niet waar je voor komt. Gewoon jammer eigenlijk.
Aan de andere kant kan ik het ook weer goed begrijpen: grote commerciele artiesten verdienen er hun geld mee, en kunnen zich geen fouten veroorloven... Maar toch :r!
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Tja... Hoe noem je dat ook al weer... recreatie ;)
Maar als je erop doelt dat je het programma niet van hoge kwaliteit vind, ben ik het wel met je eens hoor.

ja, dat, en de combinatie met die geweldige avatar van je!
 
Mooi spul man,... als ik nog eens live ga zingen zorg ik dat er een TC Helion naast me staat :dubbel:
 
bij de meeste tv-opnames krijgt de artiest niet eens de optie om live te zingen..veel te veel gedoe voor de TV-producers, veel te veel kans op ellende...dus gewoon lekker playbacken met die handel.

En ja, heel veel artiesten die wel live zingen gebruiken tegenwoordig autotune hardware..en dat hoor je als je weet hoe het klinkt...het irriteert me echt mateloos..helemaal als je op de single-versies ook gewoon een soort van android hoort zingen ipv een mens. Dan heb ik het niet over het cher-effect, maar meer over een stem die zo strak/recht-getrokken is dat het niet meer natuurlijk is.
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Als er nu autotune is, hoe deden zangers dat dan vroeger, toen er nog geen autotune was (konden die zoveel beter zingen dan die pophoertjes van nu)?

1. pitch corectie bestaat al vanaf de jaren 70, toen deden ze dat met het strechen van tapjes geloof ik.

2. vroeger als men niet zo goed kon zingen waren de uithalen korter(zoals aaaaaaahhhhhhhh). toen autotune uitkwam in de nineties ging ineens elke hoer lange uithalen maken. Een noot lang en zuiver vasthouden is gewoon lastig voor sommige.

3. vroeger waren de pophoertjes gewoon minder lekker maar konden nog wel iets zingen.


als je even wilt proberen wat autotune achtige dingen doen en klinken(als je het niet herkent niet doen alles klinkt daarna als geautotunde fuck) dan moet u de gratis g-snap vst plugin checken deze klinkt minder cher als je kut zingt.

zelfs rappers autotunen......
 
De gitarist van onze band heeft kort geleden zo'n TC Voiceworks aangeschaft. Dit ding doet dit dus ook. Je kunt vooraf akkoordenschema's invoeren, maar je kunt hem ook voederen met midi. Deze functie gebruiken we eigenlijk niet (de zangeres en ik zingen nl niet vals ;) ), maar we hebben het wel eens geprobeerd en het werkt eigenlijk gewoon erg goed ! Natuurlijk zijn er wel bepaalde marges waarbinnen je moet zingen wil het apparaat er nog iets van kunnen maken, maar zolang het bronmateriaal (real-time of achteraf) niet te beroerd is, doet het ding zowat onherkenbaar z'n werk.

Koortjes doet die bak dus ook, met ongeveer dezelfde instellingen. Dit gebruiken we soms wel, en ook hiervoor geldt: naar volle tevredenheid en onherkenbaar als zijnde "nep".
 
Ach who cares, mensen zeggen ook wel eens tegen mij dat ik geen muziek maak omdat ik bijna alles sequence.

Mooiste opmerking toen iemand mijn bas in 't hok zag staan: of maak je ook échte muziek?
Neeh, mijn vingers triggeren elke noot...
 
Origineel geplaatst door The Q
Ach who cares, mensen zeggen ook wel eens tegen mij dat ik geen muziek maak omdat ik bijna alles sequence.

Mooiste opmerking toen iemand mijn bas in 't hok zag staan: of maak je ook échte muziek?
Neeh, mijn vingers triggeren elke noot...

Ja idd. dat is een andere discussie. Sommigen vinden electronische muziek (w.o. ook house/techno etc.) geen muziek. Tjah.. is Herman Brood dan kunst...:confused:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top