TR707 en TR909 HiHat vergelijking

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Tuurlijk is een 909 een 909 en een 707 een 707, maar toch ben ik benieuwd of een "getunede" 707 qua hat sound veel verschilt van een 909...

Zijn 2 verschillende bronnen.
 
Origineel geplaatst door mikemix
We kunnen hem dat iig even vragen denk ik....
Ik ben eerdaags toch even bij hem voor mijn brakke S900, vraag ik het gelijk even.

ga even :Z

Wil je dat ik een 707 ga modden zodat de hihat te tunen valt? Dat gaat denk ik niet lukken. Op de crash en de ride na zijn alle geluiden namelijk gemultiplexed en worden afgespeeld d.m.v. een centrale clock. Als je aan die centrale clock gaat rommelen om een lagere afspeelsnelheid te krijgen, dan is ten eerste de vraag of de rest van het circuit dit wel trekt en ten tweede zal van alle geluiden tegelijk de afspeelsnelheid veranderen. Maar de crash en ride lijken qua circuits erg op die in de 909, alleen gebruiken ze in de 707 dus een centrale clock en in de 909 hebben ze hun eigen clock. Als je in de 707 de crash en ride hun eigen clock zou geven, dan zou je er in principe een 909 versie met tune-regeling van kunnen maken. Maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Volgens mij kun je beter een TR-9090 bouwen en die met een TR-707 triggeren. :)
 
Back
Top