Waar zie ik welke OS mijn JP 8080 heeft ?

mky

Ingeburgerd
Lid sinds
10 oktober 2003
Berichten
66
Locatie
Belgica
Was eens op zoek gegaan naar een update voor mijn JP8080 en was nu op de roland website uitgekomen waar ik een OS 1.05 zag voor de JP 8000.Nu vroeg ik me af welke OS ik op men 8080 heb , want moest deze lager zijn zal ik wss die OS voor de 8000 ook wel op men 8080 kunnen zetten of niet ?

Mss helpt zo'n update me van dat gekraak af bij de 8080 , wordt er gek van gewoon ...

Greetz
 
Re: Waar zie ik welke OS mijn JP 8080 heeft ?

Origineel geplaatst door mky
Was eens op zoek gegaan naar een update voor mijn JP8080 en was nu op de roland website uitgekomen waar ik een OS 1.05 zag voor de JP 8000.Nu vroeg ik me af welke OS ik op men 8080 heb , want moest deze lager zijn zal ik wss die OS voor de 8000 ook wel op men 8080 kunnen zetten of niet ?

Mss helpt zo'n update me van dat gekraak af bij de 8080 , wordt er gek van gewoon ...

Greetz

bedoel je dat gekraak bij de filter?? dat is nou eenmaal een kwaal van de jp.. ff wat aankloten met de attack en release knop van de filter kan het al snel verhelpen.. :)
 
je kan de update van de jp8000 niet voor de jp8080 gebruiken. de laatste os voor de jp8080 is 1.04
 
http://www.roland.co.uk/update1.asp hier kan je de laatste OS voor je jp8080 downloaden

hoe je update inlaad voor je JP8080 kan je lezen in de HOW van de jp8000 of hier meteen de link
http://www.roland.co.uk/support/updates/JP8000.txt

om te kijken welke OS er nu in zit druk je LFO1 en knop 1 +3 in en druk dan de power on en en hou deze 3 knoppen een paar seconde ingedrukt en je zal zien wat er op je scherm verschijnt.
 
Re: Waar zie ik welke OS mijn JP 8080 heeft ?

Origineel geplaatst door mky
[...] Mss helpt zo'n update me van dat gekraak af bij de 8080 , wordt er gek van gewoon ...

Greetz

Sommige presets hebben inderdaad last van klikjes bij het aanslaan van een toon. Ik meen me te herinneren dat ergens op een onofficiele site stond dat Roland dit bewust zo heeft geprogrammeerd om bepaalde orgel geluiden te emuleren. Vandaar dat de snelle envelopes dan zo'n klik geven. Om dit voor de meeste andere geluiden te verrhelpen, dien je de attack (en release op waarde 2 te zetten, en je bent van je klik af. Volgens de onofficiele site is dit dus geen euvel of bug.
Om de OS te checken moest je 2 knoppen tegelijk ingedrukt houden tijdens het inschakelen van de JP8080. Er bestaat hier nog een andere thread over, dus nog even zoeken ... ;)

succes..
 
Bedankt !
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top