help

J

joolen

Guest
Hallo allemaal, ben doorverwezen naar jullie forum (vanuit macosx.nl) aangezien kennelijk niemand snapt wat ik bedoel.

Even een kleine historie
Ben al jaren aan het stoeien met cubase, na een kleine tussenstop van 1,5 jaar nu weer de draad opgepikt.

Aantal vragen, heb een nieuwe powerbook met logic express en cubase sl
Altijd muziek gemaakt (zo'n 12 jaar op een powermac 8600 ja je hoort het goed) en aantal plaatjes uitgebracht,
echter altijd veel apparatuur en synths aangesloten via midi etc..

Nu wil ik toch maar eens iets anders proberen vanwege de te gekke plugins die ik heb,
echter wil toch aantal modules af en toe gebruiken.
Ik heb een oude Emu ESI4000 sampler waar een Cdrom speler aanzit en Scsi Zipdisk 250mb for backup.
Nu wil ik, zoals jullie wel voelen aankomen, deze sampler files naar mijn powerbook krijgen.
Heb het volgende gedaan, de 250mb zipdrive los gehaald van de sampler, deze op de powermac 8600 aangesloten (heeft namelijk scsi) moest wel even de drivers downloaden.
Toen disk copy geopent en de zip er in gedaan, hier maakt hij een 239 MB .IMG bestand van.
Tot zover hopelijk duidelijk. Via netwerk kabel deze files naar mijn powerbook gesleept. werkt ook.
Nu zou je met CD extract .IMG formats moeten kunnen inladen en ze converteren naar verschillende VIRTUAL Sampler formats, giga sampler, halion, and the list goes on.
echter deze files leest ie niet. Toen dacht ik mischien moet ik die .IMG files eerst mounten, dat doet ie en dan stopt
ie ermee. (oftwel i dont know what the F*ck i am doing
 
Dit topic hoort niet bij "Nieuwe leden", zoek even verder, want waarschijnlijk leest niet iedereen dit.

enne.... :biertje: Welkom!!!
 
Back
Top