controller-vsts assignen aan knopjes

BelgianGuru

Ingeburgerd
Lid sinds
21 augustus 2004
Berichten
68
Hey,

ik heb zo een stille wens dat ik hetvolgende (goedkoop) kan doen: elke VST die ik heb hangen assignen aan een knop op men midi controller, met de bedoeling, dat ik bvb vst 1 tevoorschijn laat komen als ik op die knop duw, nog eens duwen stopt hem misschien weer weg, en dan knop 2 voor vst2, enz....

Ik vind het namelijk behoorlijk k*t om hele tijd speciaal daarvoor naar de andere kant te rollen op mijn stoeltje om ff te klikken op de muis :D

Zou leuk zijn .. maar ja =)

Cheers
 
dat kan in cubase via generic remote. koppel aan elke drukknop de edit functie van de vsti, en door op die knop te drukken heb je de vst voor je neus of haal je hem weer weg. (geen enkele muisklik nodig meer). In andere pakketten zou ik het niet weten. maar misschien dat het daar ook kan.
 
Ow lekkerrrrr, werkt dat ook met bvb je numpad?

Zowieso al bedankt, dat was het antwoord dat ik zocht :)
 
Origineel geplaatst door BelgianGuru
Ow lekkerrrrr, werkt dat ook met bvb je numpad?

ja dat kan ook, maar dan moet je dat definieren in de key preferences. Maar dan werkt het alleen voor de vsti van je actieve spoor. dus dan zou je 2 keys moeten toekennen aan up en down van je actieve spoor (standaard cursor up en down) en 1 key voor het aan en uit zetten van de vsti.
 
zalig, is misschien nog beter dan, hoef ik de keys niet te onthouden, buiten die drie dan. Bedankt voor de uitleg, ik weet wat ik moet weten :)
 
Kan wel, maar alleen met de goeie controller. Novation Remote SL: ziet alles automatisch (platform en plugins) én je kan alles ook nog eens naar eigen hand zetten. Bv in Cubase open je het rijtje vsti's, je scrolt door het lijstje met de Remote SL en elke keer worden automatisch alle knoppen toegewezen.
 
Back
Top