Zaterdagmiddag deuntje

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
http://www.synthmusic.info/mp3s/fluke02.mp3

Alles in midi opgenomen op de MPC, daarna direct mp3-tje. Alleen de Waldorf Microwave 1 wordt met een arpeggiator aangestuurd (van de V-synth), de rest is met de hand ingespeeld (en gequantiseerd.... :D)

Het begint met een sequence van de Alesis Andromeda

0.10: Bassdrum en hihat van een gesampelde Linndrum 9000, plus een pad van de Andromeda

0.22: Waldorf Pulse bass.

0:32: Waldorf Microwave arp, ook een tweede drumlijn van de DMpro.

1.04: Derde drumtrack (DMpro), Waldorf WAVE pad en tweede MW1 arp.

1.26: Roland SH-7 solo

1.48: Emulator Mellotron flute samples

Moet zeggen dat ik er zelf wel tevreden over ben, maar niet iedereen zal deze non-trance track waarderen waarschijnlijk :D

Anyway, reacties zijn altijd leuk en welkom.

Boele
 
Mooi trackje! Lekker melodisch met dat fluitje...
Fijn breed stereowerk met de arpeggiators en delays ook.

Ben alleen niet zo gecharmeerd van de drums, die vind ik een beetje houterig overkomen... ;)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Mooi trackje! Lekker melodisch met dat fluitje...
Fijn breed stereowerk met de arpeggiators en delays ook.

Ben alleen niet zo gecharmeerd van de drums, die vind ik een beetje houterig overkomen... ;)

Heya, bedankt voor het luisteren!

Die drums... Tja, heb er zelf bij deze niet zo'n moeite mee, maar ik begrijp wel wat je bedoeld.

De onderkant van het nummer mag ook nog wel iets meer hebben trouwens, nu ik het zo terughoor.

Ha, heerlijk, zo'n studio waar alles werkt. Vooral die MPC is een top-apparaat. Had ik jaren eerder moeten aanschaffen, dat ding is *zo* intuïtief, je hoeft nauwelijks na te denken, en dat komt het creatieve proces beslist ten goede.

Nogmaals bedankt voor het commentaar!

Boele
 
wel een mooi liedje dit. alleen een beetje jammer van de drums vind ik.
die kunnen wel iets beter en minder saai. en euhm welke maatsoort is dit precies?
 
Laatst gewijzigd:
Dit is niet de muziek waar ik normaal gezien van hou of laat staan naar luister maar deze track vind ik echt reetegoed!Lekker warme geluiden niets zit elkaar in de weg echt toppie.Ik zou het niet kunnen.:okdan: :okdan: :okdan:
 
isnieZot:
tja, drumtracks zijn vaak de moeilijke taak voor een toetsenist :r
Ik vind deze zelf niet saai, maar zoals Hanz zegt wel te strak, te houterig, met te weinig feel.
Hebben mensen hier nog tips om zo'n track op te levigen??
maatsoort is trouwens gewoon 4/4

Naton.Rozenburg:
Goed punt! Lag gisteravond in bed nog te luisteren op mijn iPod en dacht hetzelfde! Ga ik nog iets aan doen.
Delay is een soort van handelsmerk in mijn muziek, maar het nadeel is uiteraard dat je geluidsspectrum snel vol zit en de zaken modderig gaan klinken. Bij deze track is dat op zich niet het geval vind ik, maar vooral de delay op die eerste lijn is wat overdone.

Spycell:
Dank voor de lovende woorden :halleluja
De warmte komt ongetwijfeld van het analoge karakter van de gebruikte synths :)

DANK voor alle reacties!

Boele
 
Origineel geplaatst door SCD
isnieZot:
tja, drumtracks zijn vaak de moeilijke taak voor een toetsenist :r
Ik vind deze zelf niet saai, maar zoals Hanz zegt wel te strak, te houterig, met te weinig feel.
Hebben mensen hier nog tips om zo'n track op te levigen??
maatsoort is trouwens gewoon 4/4

je zou eens een break kunnen nemen en die opknippen ipv gewoon wat losse samples te nemen
ja het is idd 4/4 ik was even wat andere drums onder je liedje aan het uitproberen maar mijn project file stond nog in een andere maatsoort en ik begreep niet waarom die drums maar niet gelijk liepen :D als je wil kan ik je wel laten horen hoe ik de drums aangepakt heb :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door isnieZot
als je wil kan ik je wel laten horen hoe ik de drums aangepakt heb :D

Sure!
 
Origineel geplaatst door SCD
Sure!

zeker? :D
je zal waarschijnlijk wel vinden dat ik het liedje nodeloos verkracht heb. want eigelijk is hij zoals hij nu is ook wel goed hoor. :)
maar het zou wel nog wat kunnen worden als ik er eens wat tijd zou insteken (denk ik).
dit heb ik nu gedaan om je eens een voorbeeld te geven van wat je zou kunnen doen ipv die (imo) saaie lindrum samples.
 

Attachments

  • deuntje.mp3
    824 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door isnieZot
zeker? :D
je zal waarschijnlijk wel vinden dat ik het liedje nodeloos verkracht heb. want eigelijk is hij zoals hij nu is ook wel goed hoor. :)
maar het zou wel nog wat kunnen worden als ik er eens wat tijd zou insteken (denk ik).
dit heb ik nu gedaan om je eens een voorbeeld te geven van wat je zou kunnen doen ipv die (imo) saaie lindrum samples.

ghehe,

Ik zat er al aan te denken dat je misschien wat amen breaks hier op los zou gaan laten, toen ik eerder al je andere topic had gezien :D
Zo verander je het zaterdagmiddag deuntje ineens in een vrijdag- of zaterdagavond deuntje! ;)
 
Ik vind het best wel gaaf! :D

Beetje meer hoog & laag op die drums zou wel mogen, Isnie.
Ik mis de lekkere BOEMMMMM ;)
 
Normaal ook niet mijn muziek, maar klinkt best wel grappig
Waarmee gemaakt?
 
Origineel geplaatst door isnieZot
zeker? :D
je zal waarschijnlijk wel vinden dat ik het liedje nodeloos verkracht heb. want eigelijk is hij zoals hij nu is ook wel goed hoor. :)
maar het zou wel nog wat kunnen worden als ik er eens wat tijd zou insteken (denk ik).
dit heb ik nu gedaan om je eens een voorbeeld te geven van wat je zou kunnen doen ipv die (imo) saaie lindrum samples.
Kolere!!! Wat een adhd-track :D

Grappig hoe iemand een *heeeeeeel* anderre richting op denkt. Hahaha...

Leuk man.

Ik zou hier wel eens een goed gemixte versie van willen horen! :halleluja
 
Origineel geplaatst door SCD
Kolere!!! Wat een adhd-track :D

Grappig hoe iemand een *heeeeeeel* anderre richting op denkt. Hahaha...

Leuk man.

Ik zou hier wel eens een goed gemixte versie van willen horen! :halleluja

wel dat zou ik wel willen doen. maar zou ik wel de aparte sporen moeten hebben enzo.
dan kan ik deftig alles inmixen. je moet me anders maar eens pb-en. :)
 
gadver ! lijkt wel een charlie lownoise en mental theo melodie !

:P
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top