vertraagde midi notatie

Suthar

Nieuwkomer
Lid sinds
9 mei 2004
Berichten
3
Locatie
Utrecht
Ik heb een lastig midi probleem.. wanneer ik een toon of accoord aansla (met een midi-keyboard) wordt dit niet realtime genoteerd in Cubase SX. Hoe langer ik Cubase SX gebruik hoe trager hij reageert (noteert). Dit is niet het bekende (geluids) latency probleem. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.


PC Windows XP (zonder servicepack 2)
Cubase SX
RME HDSP 9652 Interface
MidiSport 2X2 Midiman
Behringer Pro-8 Digital
Alesis Q7
Alesis QRS,
Waldorf Pulse
Korg M1
Yamaha DX 7
Yamaha TX 7
Yamaha SPX
 
Is alleen cubase trager geworden of merk je dat ook bij andere programma's op je PC? Het is een goede gewoonte om op regelmatige basis je pc op te schonen en te defragmenteren. (Tempfiles weggooien, tijdelijke internet bestanden verwijderen, harddisks defragmenteren) .
In de loop der tijd raakt je harddisk vol met allerlei versnipperde bestanden en daardoor kan je PC een knap stuk trager worden.
Voor verdere informatie denk ik dat je hier je licht eens kunt opsteken

http://gathering.tweakers.net/

Succes ermee
 
Ik heb ook een midisport 2x2 en had ooit een soortgelijk probleem. Zoek op 'ignoreportfilter' in dit forum of op google / cubase.net. Cubase gebruikt geemuleerde poorten, en door (dacht ik) de file ignoreportfilter ergens in je Cubase dir een mapje hoger te zetten kan je ook kiezen uit niet-geemuleerde poorten. Dat kan helpen.

Overigens had ik dit probleem na een complete herinstallatie niet meer dus blijkbaar zijn er bepaalde afhankelijkheden.
 
Origineel geplaatst door renema
Is alleen cubase trager geworden of merk je dat ook bij andere programma's op je PC? Het is een goede gewoonte om op regelmatige basis je pc op te schonen en te defragmenteren. (Tempfiles weggooien, tijdelijke internet bestanden verwijderen, harddisks defragmenteren) .
In de loop der tijd raakt je harddisk vol met allerlei versnipperde bestanden en daardoor kan je PC een knap stuk trager worden.
Voor verdere informatie denk ik dat je hier je licht eens kunt opsteken

http://gathering.tweakers.net/

Succes ermee

Cubase werkt normaal evenals de andere programma's. Tempfiles weggooien, tijdelijke internet bestanden verwijderen, harddisks defragmenteren is wat ik al een tijd niet gedaan heb, dank voor je tip, Suthar.
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
Ik heb ook een midisport 2x2 en had ooit een soortgelijk probleem. Zoek op 'ignoreportfilter' in dit forum of op google / cubase.net. Cubase gebruikt geemuleerde poorten, en door (dacht ik) de file ignoreportfilter ergens in je Cubase dir een mapje hoger te zetten kan je ook kiezen uit niet-geemuleerde poorten. Dat kan helpen.

Overigens had ik dit probleem na een complete herinstallatie niet meer dus blijkbaar zijn er bepaalde afhankelijkheden.

Ik probeer het zonder mijn Midisport (loskoppelen en uninstallen). De file ignoreportfilter ergens in je Cubase dir een mapje hoger te zetten wordt voor mij even uitzoeken. En dat emuleren heeft mij nooit echt lekker gezeten, ga ik uitzoeken! Met een compleet nieuwe herinstallatie wacht ik even mee, dank voor je advies, Suthar.
 
Is het echt Cubase SX 1 wat je gebruikt? Want ik heb hier sinds SX3 ook last van, bij SX2 nog nooit problemen gehad met vertraagde midi notatie. Heb jij ook soms dat ie echt een paar seconde wacht voordat ie uberhaupt begint met de midi op te nemen? En idd ook hoe langer ik SX3 gebruik hoe trager het wordt, ff opnieuw opstarten helpt dan weer.
 
Back
Top