mQ

binaural

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2002
Berichten
870
Locatie
Nijmegen
Hoi!

Dit schreef ik mario net over de mQ die ik van hem heb gekocht. Misschien dat iemand hier me kan bijlichten over die vocoder?

De mQ is een toffe bak! Ik moet zeggen dat de navigatie beter kan en ik mis ook wel eea. Bijvoorbeeld de weergave van de óude´ waarde van de parameter die je verandert. Lastig. Maargoed, aan alles moet je wennen.
De oscillators zijn echt pure pure klasse, zo hard en vol. De combinatie van Q en virus zou de bom zijn!
Trouwens, ben ik nou gek of is die Vocoder een mislukking? Het lijkt alsof de stem (via de ExtInput) het Q-geluid moduleert ipv andersom...

BTW, ik forward deze wel effe naar een nieuwe topic. Anders krijg ik de moderator op me dak!:(

Groeten,
Jasper
 
gebruik je wel een mic preamp om de microfoon op line-level te krijgen?
 
Heb eigenlijk nooit echt gestoeid met de ExtInput maar ik dacht me te herrineren dat tie best goe was! de Q in combinatie met de Virus is idd. "THE BOMB''

gr. Mario
 
hey!
Ik heb gisteren de presets eens ingeladen en op een op andere manier lukte het me nu wel de vocoder ´normaal´te gebruiken. Klinkt nog niet echt zwaar indrukwekkend, maargoed, vocoders need tweaking...

Overigens is de mQ indrukwekkend. Zo´n dikke vette sound. Veel analogere feel dan de virus. Ik was aanvankelijk bang dat ze mekaar misschien iets te veel zouden overlappen, maar nee, da´s niet het geval. De sound is gewoon ontzettend verschillend.

Tof!!!
Jasper
 
In de handleiding staan goei tips voor de vercoder als die
waarden een beetje aanhoud moet hij werken
 
Ben blij dat je er tevreden mee bent Jasper ;)

Vind idd. de Q serie veel analoger aanvoelen als de Virus.
 
Back
Top