[Yamaha] Program changes naar mijn RS7000

Twin-x

Gedeactiveerd account
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
1.254
Locatie
Grootebroek
Hoi ik heb een probleem net als meerdere uiteraard.

Ik wil graag als ik een pattern afspeel op de rs7000 dat ik exact alle instrumenten krijg die ik voor dat trackie heb gemaakt automatisch worden opgeroepen evenals mixer instellingen van de 01V.

Ten eerste snap ik er heeeeeeeeel weinig van
Ten tweede nog minder.

Goed het eerste wat ik voor elkaar wil krijgen is dat mijn user phrase van de rs7000 een PC 000.002.055 krijgt.

Dit heb ik ingevoerd en mijn nord gaat bij herhaling elke keer die patch laden (welk overigens de verkeerde is)

Dit is niet prettig als je een loop hebt van 1 measure.

Hoe moet ik er voor zorgen dat het geluid uit de nord maar 1 keer word opgeroepen voor die phrase en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit patch 255 is.

Alstublieft helpt u mij met deze nuttige vraag.

Mijn :halleluja voor de persoon die het antwoord weet.
 
Ik weet welk program ik moet hebben. Voor patch 255 op de nord modular moet je op de rs7000 pc 000:001:054 gebruiken.

Simpel alles -1 dus.

Maar ik snap nog steeds niet hoe ik van de change elke 4e maat afkom. om de vier tellen gaat de patch zichzelf opnieuw laden. Dat is nu net niet wat ik wil omdat de nord even n stilte heeft als ie veranderd van patch
 
Oei Twin, ik geloof dat jhe tegen het bekenden PC change probleem van de RS aanloopt! ;)
Ik weet het niet voor 100% zeker, maar volgens mij is dit een rare tik van de RS.. Al je 'normale' preset pc neemt dan doet ie het wel goed. irri he?

Ik zoek nog effe op ergens op het rs7k forum.
 
Wat is een normale preset pc? Je bedoelt een pc in een preset phrase?

Dit is dan echt vervelend als dit een bug is. :(
 
ik heb dit:
The PC values that you specify in the phrase (header) or overrule in the RS mixer page only work for the internal TG. These values are not sent to external gear, unless you are changing these values manually on the RS. Programmed values are only sent to the internal TG. So to control external gear you'll have to insert a PC MIDI event in the phrase. [RvdK]

ik denk dat je een workaround moet nemen. Ik snap wel de logica van de PC van een preset phrase (1x, niet eindeloos loopen)
 
En het is geen bug, het is een feature! ;) ;)

Nee, serieus. Ik denk dat ze dit xpres zo gedaan hebben waardoor hij een krachtige sequencer krijgt zegmaar. Dan hoeft de sequencer niet elke loop te kijken of ie nog een synthpatch moet instellen, zodat je ook meerdere phrases op 1 kanaal kan sequencen zonder haperingen. Een ding is zeker, het WERKT in ieder geval wel!! :)
 
Origineel geplaatst door Arveyman
ik heb dit:
The PC values that you specify in the phrase (header) or overrule in the RS mixer page only work for the internal TG. These values are not sent to external gear, unless you are changing these values manually on the RS. Programmed values are only sent to the internal TG. So to control external gear you'll have to insert a PC MIDI event in the phrase. [RvdK]

ik denk dat je een workaround moet nemen. Ik snap wel de logica van de PC van een preset phrase (1x, niet eindeloos loopen)

Aaaaaaaaaaarrrrrrrrgggh dit is dus wat ik heb gedaan en hij stuurt de event wel uit.

Ik moet nu als workaround de pattern kopieren en in de tweede pattern alle pc's deleten en dan pas kan ik verder.

Dit moet ik dus voor elke song doen. Een pattern met pc's voor elke song die je wilt maken of track.

Na ja geeft niks nu weet ik dat t niet aan mij ligt.

Thx Averyman voor de tips.
 
Origineel geplaatst door Twin-x
Dit moet ik dus voor elke song doen. Een pattern met pc's voor elke song die je wilt maken of track.
Thx Averyman voor de tips.

geen probleem!

Yep, daar is geen ontkomen aan Twinx! b.t.w hoe gaat de MPC2k daarmee om eigenlijk??
 
Hij herkent dat ie het signaal al een keer heeft verstuurd. Misschien dat Craz hier meer over kan vertellen.
 
Ik kan er ook iets over vertellen, ik heb er namelijk eentje.
Je kunt op de MPC PC inprogrammeren die ie dus gewoon elke keer stuurt als ie in een loop zit. Verder kun je een PGM in stellen. Dan wordt maar een keer een program change gestuurd, mits de track niet gemute staat.
Wat je ook kunt doen is het pattern eens zo lang maken (copieren) en dan alleen het laatste deel loopen.
 
Back
Top