Jiehaa! Halve finale muziekwedstrijd!

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Ben tegenwoordig nogal druk in de weer ter voorbereiding van een belangrijk optreden.
Vrijdag 28 oktober staan we in de halve finale van de Je m'en fish electronicawedstrijd in Brussel.

http://www.jemenfish.be/news.html

De groep heet Le Vox Metro, maar dat hoort eigenlijk Metrovox te zijn, maar ik vond de franse versie beter passen bij de sfeer van deze wedstijd en ik was er zelf eigenlijk nog niet uit wat het zou moeten zijn. Onder Metrovox componeer ik normaal gezien in mijn uppie en puur elektronisch, maar stilaan is er zich een band aan het vormen met drum, gitaar, bas, 2 keyboards en gesyncroniseerde film.

De wedstijd (gesubsidieerd en gesteund door Poppunt) is in die zin belangrijk dat wanneer je in de finale komt (bij de laatste 4), je bij dat label wordt ingeschreven, je op promocds komt te staan en dat alle optredens voor je geregeld worden. De latere winnaar krijgt een full cd release gemixt en gemasterd door hun. In de jury van de finale (in de Arenbergschouwburg in Antwerpen) zitten mensen van Studio Brussel, bookingskantoren, en meer...

Het zou een enorme stap voorwaarts zijn, die finale, dus we gaan er volledig voor.

Voor de geinteresseerden:

Vrijdag 28 oktober in het Vlaams Centrum voor Amateurkunsten, Veeweydestraat, Anderlecht
Inkom is gratis.

Ik laat de afloop nog weten.

Peace.
 
Super!

Veel succes, hopelijk halen jullie de finale! :)

Vergeet wel niet dat het een bekrompen wereldje is daarzo met poppunt, stubru, ... :D
 
Toi Toi Toi

Klinkt goed ! Ga ervoor en laat ons weten hoe het is gegaan!!

supergaaf!
 
Gefeliciteerd Nick en veel succes.:okdan:
 
Idd success Nick en band.

Trouwens de halve finale zal ook wel naamsbekendheid opleveren. Maar ook gewoon door zoveel mogelijk her en der te spelen.
 
Idd Stubru en Poppunt hebben hun blik richting rock/pop van bij het begin vastgeschroefd.
In de rand daarvan heb je mensen als Luc Janssen die je een heel eind verder kunnen helpen. Poppunt zelf doet wel pogingen om electronica in hun visie te integreren, maar hun hart ligt er nog ni echt precies. mIsschien in de toekomst meer.

Wat Je m'en fish zelf betreft, ik bezie het meer als een opspringplank/doorgroei mogelijkheid. Mensen leren kennen, ervaring opdoen... § het feit dat zij de optredens fixen als het zover komt. Daar heb ik namelijk zelf nogal een hekel aan en ik doe zeer weinig promo uit mezelf. Ik heb op dat vlak weinig exposuredrang. Maar ik ga de kansen niet laten schieten natuurlijk.

Thanks voor de support.
 
coolio nick !!

kenda je m'en fish, kheb nog me wixel, via hun, paar optredens meegedaan, ze organiseren idd veel gigs : oek in buitenland nu, slovakije duitsland, als ik me ni vergis ...

hebde geen mp3'kes ... of wa voor iet speelde /// toen als ge mij uwe poly61 kwam verkopen zeede da ge eel hard into orbital waart /// ?


joe
 
Origineel geplaatst door japinsky
coolio nick !!

kenda je m'en fish, kheb nog me wixel, via hun, paar optredens meegedaan, ze organiseren idd veel gigs : oek in buitenland nu, slovakije duitsland, als ik me ni vergis ...

hebde geen mp3'kes ... of wa voor iet speelde /// toen als ge mij uwe poly61 kwam verkopen zeede da ge eel hard into orbital waart /// ?


joe

Moderator!! Waar blijft die ondertiteling!! :D

Te gek Nick, ¨Give em hell¨

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Neo Land
Moderator!! Waar blijft die ondertiteling!! :D

Te gek Nick, ¨Give em hell¨

:biertje:

En dat zeg jij met je platte Amsterdamse accent :D
 
Misschien effe een update:

Eerste halve finale (4 andere groepen) is al geweest, ik ben gaan zien.
De sfeer van die Je m'en fish avonden vind ik zeer gezellig. Gezonde stress en een fijn publiek. De mensen van Je m'en fish zijn zeer down to earth en da's goed. Ik was voornamelijk onder de indruk van Rollz noyce.

http://www.rollznoyce.com/

Zeer vette breaks, wel binnen het genre maar zeer explosief.

Wat Vox Metro betreft (de naam van ons groepje zal na de wedstrijd definitief Metrovox zijn), de band bestaat nu uit live drum, bas, keys, sequencing en keys door mezelf en gesyncroniseerde film. Het optreden duurt een half uur. De stijl blijft moeilijk uit te leggen: het gaat via elektrorock'n'roll langs future acid, om dan over zeer filmische passages te komen tot minimalistisch indietronica, niet bepaald in die volgorde.

Qua voorbereiding: het is nu nog net een weekje: de visuals zou net moeten lukken, de muziek ook, munten moeten nog op de i gezet worden zeg maar. Nu is het een kwestie van de zenuwen onder control te houden. Da's de grootste factor voor mij.

Voor degenen die willen komen zien:

het is dus vrijdag over een week 28 oktober in het VCA in Brussel, stipt beginnen op 19u!

http://www.vca.be/vca_14.htm
 
Oja en wat mp3's betreft:

herejezus mag dan wel een leuk aanbod hebben gedaan, uploaden van mp3's lukt voor geen meter bij mij. 9 mb gaat al niet meer. Een excelletje trekt ie nog wel... Als iemand daar raad mee weet, let me know...
 
Deze site is ook wel handig...

Deze site is ook wel handig...

Origineel geplaatst door nick nova
Oja en wat mp3's betreft:

herejezus mag dan wel een leuk aanbod hebben gedaan, uploaden van mp3's lukt voor geen meter bij mij. 9 mb gaat al niet meer. Een excelletje trekt ie nog wel... Als iemand daar raad mee weet, let me know...

Voor files tot 1 gb kan je ook deze gebruiken. Ze blijven 7 dagen of 25 downloads online:
www.yousendit.com

erg handig voor het versturen van trax in waveformaat...
 
en nick (incluis band) is goed bezig! op naar de finale :okdan:
 
Back
Top