[Roland] RX-62 als tussenoplossing

Hover

-
Lid sinds
16 Maart 2002
Berichten
3.944
Locatie
Sint-Niklaas
Onlangs mijn Behringer mixing console MX1602A verkocht aan Prayer.

Ondertussen heb ik nog steeds geen nieuwe console aangekocht. Ik kan een Roland RX-62, nieuw, kopen voor slechts 100 EUR. Volgens mij is dit een ideaal mixertje voor als ik 'op verplaatsing' ga spelen, heb toch alleen maar synths en heb dus enkel LINE-ingangen nodig.
Een degelijke console zal nog ff op zich laten wachten want ik wil een doordachte keuze maken. Ik zal volgende week bij Nick Nova (bij Keymusic) langsgaan voor info over een geschikte console die voornamelijk thuis zal gebruikt worden (eventueel ook bij optredens binnenkort).
Doe ik hiermee een verstandige keuze? Is deze Roland bruikbaar om in een live-omgeving te gebruiken als submixer? Zijn er gekende problemen of zo en is de kwaliteit voldoende? Heeft er iemand ervaring met deze console en wat zijn dan je ervaringen hiermee?
Volgens mij lijkt het me wel geschikt als tussenoplossing in afwachting van een geschikte (en wellicht duurdere console)

f_rx62.jpg
 
Je kunt volgens mij misschien beter voor een "klein bedrag een klene Behringer" kopen. Volgens mij heb je voor zo'n 70/80 euro een 6/8 kanaals mixer. Nieuw dus!!!
Ik heb in een ver verleden verschillende Roland line-mixers gebruikt: M160, M12E, maar was niet echt te spreken over de geluidskwaliteit. De Behringer is ook zeker niet super, maar wel nieuw dus. :)

Succes!
 
Back
Top