Mixing Contest

uitslag

uitslag

Ik heb (slechts) 5x een top 8 binnen gekregen , namelijk :
(van top tot flop)

4,3,2,1,8,5,7,6
8,2,7,4,5,1,6,3
2,4,7,5,8,6,1,3
7,4,2,5,8,3,6,1
2,6,5,4,8,1,7,3
----------------------------------

dus dat maakt



mix 1 Bronswerk 1 + 2 + 3 + 3 + 5 = 14 pnt
mix 2 K12-MrM 6 + 6 + 7 + 8 + 8 = 35 pnt
mix 3 Toon 1 + 1 + 1 + 3 + 7 = 13 pnt
mix 4 Bassio 5 + 5 + 7 + 7 + 8 = 32 pnt
mix 5 Richard2000 3 + 4 + 5 + 5 + 6 = 23 pnt
mix 6 Noisedisc 1 + 2 + 2 + 3 + 7 = 15 pnt
mix 7 Radiance 2 + 2 + 6 + 6 + 8 = 24 pnt
mix 8 Wouter1 (fuse?) 4 + 4 + 4 + 4 + 8 = 24 pnt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ikzelf ben gedisqualificeerd omdat ik de orginele softsynths hebt gebruikt en niet het zelfde sample materiaal (shame on me)
Dus

NR1 mix 2 K12 – MrM 35 pnt
Nr 2 mix 7 en 8 Radiance en Wouter1 24 pnt
Nr 3 mix 5 Richard2000 23 pnt
Nr 4 mix 6 Noisedisc 15 pnt
Nr 5 mix 1 Bronswwerk 14 pnt
Nr 6 mix 3 Toon 13 pnt

Gefeliciteerd Mr Mouse we vonden jouw mix veruit de beste .
 
Wat ik gebruikte voor de remix:
Sequencer - Logic RPC Pro
Code:
kick           0 dB
snare         -2 dB  PAN 10 % links met FX insert: Crysonic Spectralive (preset 27)
hihats         0 dB  PAN 32 % links
crash + rides  0 dB  PAN 32 % rechts
bas            0 dB   met FX insert: Logic Parametric EQ op 110 Hz + 2 dB  Q=0.86
gitaar clean   0 dB
gitaar distort 0 dB   met FX insert: Logic Parametric EQ op 110 Hz - 2 dB  Q=0.86
synth 1     -5.1 dB   met FX insert: PSP Pseudo Stereo (preset 2)
synth 3     -3.4 dB   met FX insert: PSP Pseudo Stereo (preset 23)
synth 4        0 dB   met FX insert: PSP Pseudo Stereo (preset 12)
vocal low   -1.6 dB  PAN 15 % links
vocal high     0 dB  PAN 15 % rechts
Daarna heb ik deze waves gebounced.
De gebouncde file heb ik opnieuw ingevoerd in Logic, in een nieuw bestand, daarna heb ik 2 compressors in serie geschakeld in een bus. Het stereo bestand heb ik naar deze bus gestuurd. (Mijn versie heeft helaas geen inserts in de master sectie dus vandaar de bus)

Beiden FX zijn dB Audioware dB-B (Dynamics Processor)
De instellingen:
Code:
      treshold ratio attack   decay    knee    limit
1e: -4 dB      3:1  15 msec  100 msec  20 dB  -0.2 dB
2e: -2 dB      3:1  15 msec  100 msec  20 dB  -0.1 dB
De compressors zijn zo afgesteld dat via controle met de Elemental Audio Inspector XL Level meter (op K-12/RMS stand) de topwaarden de 0 dB naderden, terwijl de gemiddelde (RMS) waarde rond de - 12 dB schommelde: K-12 compressie klint hard maar heeft voldoende dynamiek.

De reden dat ik 2 compressors in serie gebruikte is dat juist dat zorgt dat de grafiek twee maal geknikt wordt, dus dat simuleert het analoge; de harde pieken worden meer geplet dan de iets minder harde.

Alle voters: bedankt! U heeft mij blij gemaakt :)
 
Laatst gewijzigd:
Tof man!

Nu kunnen we eindelijk vermelden hoe en wat. (het werd tijd)


Heb m'n project in SX3 gemaakt.

Per track:
kick - Nonlin2(compressor)+EQ
snare - 1176 + send naar group 2 met 1176SE en exciter
crash+rides - Eq
bass - Eq + PSP bass, chorus
el.git - LA2A + Eq
hhts - droog
gt - Dreamverb + Delay
synt3 - Dreamverb + Delay + chorus
synt1 - Dreamverb
synt4 - Dreamverb + Delay
voc1 - panning links + send naar group 1 met Eq en Dreamverb + Chorus
voc2 - panning rechts + send naar group 1 met Eq en Dreamverb + Chorus

Mastering over master track:
Camebridge Eq
Exciter
Multiband compressor
Elephant2 limiter
 
Plaatje van mijn plat gemepte file :)
 

Attachments

  • godsdienstwaanzin-k12-mrmsf.jpg
    godsdienstwaanzin-k12-mrmsf.jpg
    231,4 KB · Bekeken: 53
Ben wel gedisqualificeerd ,
ben dus bezig geweest met de orginele cubase file zelf,
maar die van MrM scorde nog hoger , knap gedaan . de samples waren namelijk idd niet van top qualiteit .


dit heb ik ongeveer gedaan .

ik heb de standaard compressie/limiter gebruikt van cubase(vst32) over zang en gitaar .
over de gehele drums zit een korte verb + beetje geEQ-ed .
synths zijn droog + geEQ-ed
over de hele mix zit nog de quadra comp van Akai .

als jullie psies de ingestelde waardes willen weten moet ik een keertje checken .
 
Origineel geplaatst door bassio
Ben wel gedisqualificeerd ,
ben dus bezig geweest met de orginele cubase file zelf,
maar die van MrM scorde nog hoger , knap gedaan . de samples waren namelijk idd niet van top qualiteit .


dit heb ik ongeveer gedaan .

ik heb de standaard compressie/limiter gebruikt van cubase(vst32) over zang en gitaar .
over de gehele drums zit een korte verb + beetje geEQ-ed .
synths zijn droog + geEQ-ed
over de hele mix zit nog de quadra comp van Akai .

als jullie psies de ingestelde waardes willen weten moet ik een keertje checken .

Wat mij wel opvalt is dat sommige mixen heel divers scoren, de mijne zit bij iedereen in zijn top 3, de andere mixen worden door sommigen beloont met de volle mep punten, en soms weer lager.
 
Ik heb analoog gesummed vanuit Logic (12 outputs) en het meeste ook analoog geprocessed dus ik weet alles niet meer precies.

Kick = low cut op 170 hz en een heel klein beetje spacedesigner reverb >Car interior 0,009 sec.
Snare = eerst door m'n 1176 kloon (hardware) gebounced en daarna low cut op 187 hz + space designer reversed reverb
Crash rides = droog
Hhts = droog
gt. = klein beetje Roland Dimension D (hardware)
el. git. = klein beetje Roland Dimension D (hardware)
synth 3 = klein beetje Roland Dimension D (hardware)
synth 1 = sony M7 leslie fx.
synth 4 = sony M7 leslie fx.
voc1. = deEsser > 1176 kloon > Roland Dimension D
Voc2. = deEsser > 1176 kloon > Roland Dimension D
Bass = eerst ddor de 1176 gebounced, daarna low pass op 4437 hz en Logic compressie getriggered door kick en snare.

Alle drums gingen geloof ik daarna door de SSL kloon met 2/3 dB compressie......
 
Vet, had niet verwacht nog zelfs in de top 5 te zitten:D

Ok, alles is in Cubase SL3 gedaan met software, geen hardware aan te pas gekomen

Drums - Kick 80Hz +5dB met SL EQ, flink gecrompr 8-1 en 10ms att. met Kjearhus classic, pan 0.
Snare alleen compr. 3-1 en 10ms att. met Kjearhus classic, pan 0.
Hats platgecomprest 28-1 min. att met Blue Line pan R21.
Cymbals alleen HP 1800Hz -14dB met SL EQ pan L18
Alle drums naar group en daarop SL dyn. alleen compr. 4-1 10ms att. 100ms rel.

Instr - Bass HP 85Hz -24dB 100Hz +5.4dB met SL EQ pan 0.
Strings HP 1100Hz -24dB met SL EQ pan 0.
Orgel HP 200Hz -12dB SL EQ, lichte overdrive in hoog met SL overdr.,compr. van Blue Line 4-1 min. att. pan L26.
Synth HP 700Hz -24dB 2100Hz +8dB met SL EQ, flinke compr. 12-1 75ms att. van Blue Line pan R35.
1e Gitaar HP 700Hz -22dB 18Khz +9dB met SL EQ, flink compr. 8-1 min. att. van Blue Line pan L35.
2e Gitaar HP 150Hz -24dB 6660Hz:duivels: +6dB met SL EQ, pan R26.

Zang Vocal Lo HP 275Hz -24dB 1600Hz +2dB met SL EQ pan R32.
Vocal Hi HP 250Hz -24dB 1400Hz +3dB met SL EQ pan L32.

Master in volgorde op inserts - Sonic Maximizer +4 Lo en +5 Proc.
Kjearhus clas. EQ 20Hz -10dB 6.3Khz -2.5dB.
SL Dyn. compr. 4-1 10ms att. 100ms rel., lim. 7.5dB auto rel.

Ik heb geen delay FX gebruikt omdat dat al op de tracks zat en ik wilde het zoveel mogelijk op het orgineel laten lijken, aan analoge warmte heb ik ook niet gedacht, volgens mij heb ik juist wat verwijdert met al me HP EQen:D , ik wilde een fris klinkende mix voor zover dat gelukt is.
De Kjearhus en Blue Line plug's zijn gratis, alleen de Sonic niet en alles is gemixt en gemonitord op een paar verbouwde huiskamerboxies met sub en hoofdtelefoon, was voor mij eerste keer om gitaartrack en of track van iemand anders te mixen en heb er veel plezier aan gehad, wie volgt???:{ 8~
 
Mmm dus de digitale mixer MrM heeft gewonnen ?
Gefeliciteerd!
 
Back
Top