Life is serializable [scratch+productie]

cosmiq

www.cosmiq.nl
Lid sinds
12 mei 2004
Berichten
460
Locatie
Holland
Een eerste scratch, d&b-achtige, experimentele maar toch krachtige track met een industrieel randje.. zo zal ik het maar noemen.
Let niet op het einde.. het wordt een mix met andere tracks die 'half' afzijn... dus het past wel met het nummer waarmee het gemixt wordt.
De scratches zijn opgenomen met m'n nieuwe (allereerste) draaitafel, de skytec TEC-3400.

Geniet ervan! ;)

http://members.home.nl/cosmiq/life.mp3
 
Dat zit wel lekker zowat qua alles, alleen 1 essentieel ding...
Verdubbel het tempo van de beats, gooi d'r kletterende hihats en snares tussen, en maak er een echte d&b plaat van... Want alles wijst ernaar, behalve de beats... Geen melodieën schrijven die schreeuwen om 170 bpm en dan praktisch constant (behalve ergens op 2:10 en verder) een drumlijntje van 85 bpm d'rover!! Da's enkel cool voor de break uiteindelijk...

Heel even had'k het gevoel dat het eraan zat te komen... Maar over't algemeen is die half tempo drum echt jammer (en té eenvoudig), want een fatsoenlijk ondersteunende beat kan je track echt 'n dimensie hoger op tillen in het genre... Daarom was't een 'mis' i.p.v. een 'hit' (in mijn geval)...

Werk nog aan de drum, de base is er! :L

m.r.t.
 
Lekkere beat. Stratches zijn best heftig. Punchy snares, met een beetje agressieve sfeer, daar hou ik wel van.

Ben het wel meerendeels mee eens met mrt. Met wijzigingen in de track kan het veel beter worden zoals genoemd.

Werk d'r aan...
 
Klinkt wel tof, lekkere scratches er in! Alleen dat oldskoolhardcore juno geluidje er in vind ik niet echt wat. Lekker smerige basslines en zo....top!
 
gave sfeer! :okdan:

vind alleen dat de track weinig eenheid vertoont, 't lijken meer allemaal losse tracks aan elkaar vind ik
dat choirgeluidje vind ik niet zo, mag er wat mij betreft wel uit, de kritiek wat betreft het te langzame ritme deel ik niet, echter het geheel is qua ritme niet consistent, dat stoort dan weer wel...per deel van de track beschouwd vind ik alles qua ritme erg lekker klinken

die scratches klinken wel super trouwens :okdan:

als ik jou was zou ik van dit geheel een paar verschillende tracks bouwen :)
 
hm. ké, allereerst:
Thanks voor het luisteren en becommentariseren van de track! Ik stel het al zeer op prijs als de muziek gehoord wordt.

Ik ga helaas niet al te veel meer veranderen aan de track, omdat ik het zelf wel tof vindt. Wat ik graag doe is zoveel mogelijk variatie in een track te gooien, zonder dat het chaotisch klinkt. Tja chaotisch is ook zo relatief he...

Op naar een volgende track, dan maar.
 
lekkere track...ik ben normaliter helemaal niet weg van bewerkte scratches maar je hebt het leuk gedaan! (hoe?)
 
Euhm.. scratch gewoon wat loos op de tafel (met random platen, er zit wat van bach bij, wat van schulze, wat van 'i can't wait to get to you' ?!?? (geen idee waar ik die van heb- een kutplaat overigens)...
tja en dan gooi je die zooi in renoise , knippen, plakken, retriggers, fades,.. pitchslides.. en dan komt er zoiets uit..

vooral effect 40x doet het erg goed met scratches! :) (dat is zoiets alsof je de fader heel snel op en neer kan bewegen)
 
Nog steeds vet! Scheurt lekker, en een lekkere groove. Al ben ik nog steeds van mening dat die juno er uit moet ;).
 
Geinig, maar het komt nog niet echt los volgens mij.. Ik vind de bass ook niet echt lekker.
 
Dus de meningen zijn verdeeld. In ieder geval positieve kritiek, daar ben ik blij om.
Dank voor het luisteren.
 
Erg vette track, coole afwisselingen, dikke geluiden en gave breakbeats. Scratches klinken strak. De rave-melodie brengt me back to old school. Enkel minpuntje: maak die track gvd langer! Minuutje of 6/7, er is nog zoveel meer te maken ermee!
 
dikke amen breakbeat dr bij joh, rond 2:30.. los met die handel :{

Klinkt erg leuk, vooral dat stuk met die freaky scratches.
Maar zoals al gezegd is klinkt de bassline erg matig, probeer hier een scheurende synth neer te gooien met wat sub dr onder ofzo.
Ben zelf ook geen expert in vette basslines maken maar deze klinkt te mager imo.
 
Back
Top