Pop my cherry :)

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.313
Locatie
Nijmegen
Hi!

Ik ben Scarum, nieuw lid! *D

Ik ben tegenwoordig, na een aantal jaren van stilte weer begonnen met muziek maken...
Erg leuk, maar ben nog veel uit aan het zoeken... Heb me vroeger altijd meer bezig
gehouden met "zang", teksten, decor, theatrale elementen, de performance zogezegd.
IndusTree (music: http://www.industree.org | video: http://www.archive.org/bookmarks/scarum)

Nu ben ik eigenlijk voor het eerst in mijn eentje muziek aan het maken...
(www.causalidox.com) Het is vooral dat ik het zelf heel leuk vindt... Ik word geregeld
behoorlijk de grond in geboord, wanneer ik iets laat horen aan meer ervaren en betere muzikanten...
Kan ik best hebben hoor, ik probeer wat te leren van de kritiek... maar heb nu eenmaal beetje rare
smaak
:engel:

Ehm... Vroeger gebruikten we voornamelijk Impulse Tracker, samples uit de computer (wavelab, soundforge)
een CS1X, wat Zoom effectjes en veel rare electro/akoestische geluidsmakertjes (trommels, piepjes, didgeridoo),
maar dan vooral live!

Nu gebruik ik eigenlijk voornamelijk Fruityloops (laatste versie), heb nog steeds een Zoom studio
1204, behringer mixer 2642A en ehm... een MC-303 die ik verkoop (zie mijn post in TKA), omdat
ik toch alleen maar achter de computer zit.

Ik heb wel interesse om meer met synths (hardware) bezig te gaan, begin namelijk meer te begrijpen van
muziek en wil graag wat meer hebben om mee te spelen (hands on). Laatst nog staan spelen met een
TR-808 en dat was heel fijn, heel intuïtief. :D

Helaas niet zoveel budget, dus ik zie geen echte mooie aankopen in de nabije toekomst, maar
als het een leuk geluid maakt en niet te duur is, zou het kunnen dat ik interesse heb!
Ben wel nog een behoorlijke n00b, dus ik weet nog niet echt wat goede apparatuur is en wat niet...
(of wat leuk klinkt voor wat ik wil en of ik ermee kan werken -remember n00b factor five! 8o) -want
dat is natuurlijk waar het om gaat)..

Ehm... Persoonlijk... heb mijn eigen toko in de ICT, dus kan mijn eigen tijd beetje indelen...
Lees veel, schrijf, sta graag op de planken (muziek, poetryslam, theater)... ehm... tja...
Ben behoorlijk veel electro (ja ja, fan van forumlid Smackos en Chinetti :luv: ) aan het luisteren (en 's nachts
geluidstapijtjes), maar mijn smaak is heel breed... Het heeft meer te maken met cellofane emoties,
ipv aanzwellende strings en vocals... (ehm.. ja, things gone bad with a girl... don't ask... :erm: )

Vind de sfeer hier totzover behoorlijk ok en de info schopt kont, dus bij deze ben ik lid!
:doei:
 
Origineel geplaatst door sander
Welkom. Koop nou maar gewoon een 808. Das veel leuker dan fruityloops.

Dat kan ik beamen ja..



Welkom!
 
Het is vooral dat ik het zelf heel leuk vindt...

Kijk, en daar gaat het nou allemaal om.
Wees welkom op dit forum:doei:
 
Back
Top