scsi harddisk vraag

DeLoN

*Geluidsjager*
Lid sinds
3 september 2001
Berichten
620
Locatie
Diemen
Ik wil een hd in mijn a3000 bouwen, nu heb ik op de dumpdag een 68pins hd gekocht van 4,5GB, maar op de controllerkaart van mijn a3000 zit een 50 wijde pins connector...

Nu ben ik via een webwinkel al gekomen op wat oplossingen met verloopjes enz, maar mij werd dus ook gezegd dat ik dus een terminator nodig had om de hd te terminaten?

Iemand ervaring hiermee en die het kan uitleggen wat zoiets doet en waarom een simpel verloopje gewoon niet werkt?


Alvast bedankt,

Delon:kimono:
 
Een Scsi terminator en een verloop zijn twee verschillende dingen. Om je harddisk op de connector (van de scsi kabel) aan te sluiten heb je een verloopje nodig. Punt. dat is alles.
Scsi kabels moeten echter "aan twee kanten" afgesloten worden. Aan een kant is dat het interface board. Aan de andere kant wordt daarvoor een blokje met wat "weerstanden" erin gebruikt, de zogenaamde terminator. Volgens mij is het doel van de terminator; Het voorkomen van reflecties aan de kabel uiteinden.
Sommige Scsi devices hebben echter al een ingebouwde terminator. wanneer je een dergelijk device gebruikt hoeft de kabel niet (meer) met een terminator afgesloten te worden.
Je hoeft dus niet de harddisk te terminaten maar de kabel.
 
Standaard hebben bijna alle harddisk een terminator op de printplaat, deze kan je vaak vinden onder de naam TERM ENABLE van de settings van de harde schijf.
 
Ok duidelijk... ik geef nog wel een schreeuw als ik hem werkend krijg =)

dank jullie
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top