[DSF Contest] Almeros - Gapper Snipper

Almeros

Moet dat... een titel?
Lid sinds
22 februari 2002
Berichten
1.613
Locatie
Groningen
Goed.. ik moet er ook aan geloven :)

Link naar nummer in DSF-DB

Dan nu wat info over het nummer:
Volgens mij is de stijl Electronic, das zo ongeveer het enige waar ik het onder kan plaatsen. Invloeden van o.a. Bjork, Teebee, Beastie Boys, The The, allerlei dance, het DSF... nahja en nog veel meer denk ik :)

Gebruikte spullen:
-Cakewalk 9.03... nog steeds wat mij betreft de meest simpele fijnst en snelste editor (tis maar wta je gewend bent h`e ;))
-Reason 2.0... Ook voor enkel samples blijkt het wat mij betreft een superprogramma! Redrum en N19 waren de voornaamste tools
-KARMA...geweldige tool om mee in te spelen...quantize (CW) is ook goed van pas gekomen ;)
-SoundForge 6.0... M-ass-tering

De samples used/verneukt:
-amgcdklb5.mp3. NEt als Cyan heb ik hier de fijne snare uitgehaald! Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van de velocity-sample-starting-point (johw...wat een woord) van de Redrum.
-Veel van de techno samples gebruikt... (welke eikul zet daar nou standaard een loop onder :confused: lekker irri)
-Kweenieofditbruikbaaris.mp3 helemaal uit elkaar geript...was meteen verliefd op dat distorted biepje!
-THEYHAVEARRIVED!.mp3 ... enige lange sample die ik gebruikt heb in z'n totaliteit (alleen het begin van de UFO's zeg maar) Why invent the wheel when it already exists..
-DIstortedcurrency gebruikt voor de bass...gedubd met currency..
-Underwater... begin ervan gebruikt voor de loopachtige sound aan het eind (In Reason heb ik hem poepsound genoemd... klonk het het meest naar ofzo *D )
-Polka... heel grappig hoor :gaap: ...nahja ik heb er uiteindelijk dat Alarm achtige soundje aan over gehouden. Das namelijk de trompet die je in het begin hoort...vervolgens er een vette occilator over gezet gesynced met de BPM's!
-De lead (melody) sound is een chipsound die ik gemaakt heb van ook de trompet (chip is erg kort loopje van enkele bytes)...dit klonk zo droog dat ik er ook een occilator over heb geplaatst. Was eigenlijk in het begin de bedoeling dat dit een string zou worden *D
-Hi-low-oow.wav is het distorted melodie piepje wat je hoort...jawel...een distortion erover...goh...amazing

ZO... ALs je dit nog leest hier... sjappoh ;) Dan nodig ik u uit commentaar te geven :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door farlukar
Trouwens de DSF/DB doet het alweer hoor

Ja? Nu wel echt? Passwords enzo ook nog steeds hetzelfde?


Voor de lead had ik eerst een simpele trompet... dat werd me te saai... dus maar wat alternatiefs geprobeerd... ben er zelf wel aan gewend geraakt nu dus vind het niet irri.. maar kan me voorstellen dat jem teveel vind bleehren ja :) Vind het zelf wel wat neo-poppigs hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Haa..die polkasample ook gebruikt.
Volledig onherkenbaar geworden natuurlijk, maar wel origineel.
Je kunt goed overweg met sample-knip-programma's zo te horen.

Die lead, bedoeld farlukar die vanaf 1:20?, is inderdaad wat overheersend.

De beastie boys invloeden ontgaan mij volledig, maar dat neemt niet weg dat de track origineel en vooral gedetailleerd is uitgewerkt. Met veel aandacht voor echos en reverbs, mooi!

Maarja, hoe zijn alle tracks nou met elkaar te vergelijken?? Naamate ik meer inzendingen gehoord heb, wordt het als maar moeilijker om te zeggen wie "de beste" is....m.a.w. ook jij bent naar mijn mening een kanshebber!
 
Back
Top