Edirol of M-Audio

Yertle

Nieuwkomer
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
9
Hallo,

Ik heb nu een Maya 1010 maar ga hem omruilen.
Heb hem in Oktober 2004 gekocht en alleen maar problemen gehad, ben hem een maand of 2 kwijt geweest kreeg toen een nieuwe en gelijk weer kraak en kraak. Op het ESI forum gelezen dat het waarschijnlijk in de drivers zit maar ik ben het zat.
Nu zit ik te twijfelen tussen de M-audio Delta 1010 of de Edirol - DA2496.
Iemand ervaring met een van deze 2 kaarten?
Zou graag info willen over de kwaliteit en eventueel problem met drivers.
Als er adviezen zijn voor andere kaarten in deze prijsklasse €400,-/€500,- dan hoor ik dat graag.
Mijn doel is om alleen maar 8 analoog in te gebruiken, wil namenlijk wat opnemen met de band.
Verder geen aparte dingen nodig zoals spidf etc.
Nou alvast hartelijk bedankt,

Erik Koole
 
Ik gebruik momenteel een Edirol UA-1000 (8 analoog in, 8 analoog uit via usb2) en ik ben er tevreden over. Erg heldere klank, dynamiek te over, en stabiel bij lage latencies. (14ms momenteel.)

Mobiel, maar zonder chipset-problemen zoals bij de firewire-kaarten... (Was voor mij dè reden om voor deze te gaan.) Werkt ook nog eens als standalone mixer, dus je hoeft je pc niet noodzakelijk aan te zetten.

Enige minpunt is volgens mij de software voor routing en monitoring. Alles kan naar alles gerout worden, maar 't is moeilijk te bedienen, en bovendien is er geen VU-metering per kanaal. Dat ze daar niet aan gedacht hebben, daar val ik van achterover :stupid
 
In dat geval zou ik een Maudio kopen kan je straks ook mooi naast je bestaande software Protools draaien, want dat komt er voor veel Maudio kaarte aan.

Wil je kwalitatief een stapje hoger zou ik je een MOTU 828 mkII aanraden
die is er al vanaf 795.00 en klinkt wat beter dan de genoemde. (ok is ook duurder)
 
Ik heb zelf de Edirol - DA2496 pas gekocht en vind de klank goed
latency in SX 2.2 is 21ms. Ga ik dit lager instellen dan word de cpu belasting erg hoog.
Verder zijn de routings mogelijkheden erg beperkt en er word geen software verder bijgeleverd.

gr michiel
 
Origineel geplaatst door michiel blanken
Ik heb zelf de Edirol - DA2496 pas gekocht en vind de klank goed
latency in SX 2.2 is 21ms. Ga ik dit lager instellen dan word de cpu belasting erg hoog.
Verder zijn de routings mogelijkheden erg beperkt en er word geen software verder bijgeleverd.

gr michiel

Das behoorlijk hoog, is je PC zo langzaam, ik heb al diverse Edirol en Maudio kaarte geinstaleerd met
een latency van onder de 10 ms.
 
Nee dat valt wel mee.
Ik heb NL. een P4 2.6GHz HT
met 1500 MB DDR400 Werkgeugen
en een Asus mobo met intel chipset.
Maar ik doe wel erg veel softsynths en fx plugins gebruiken
 
Origineel geplaatst door michiel blanken

Maar ik doe wel erg veel softsynths en fx plugins gebruiken

Precies. Als het bij mij druk wordt in m'n DAW, gaat de latency ook richting de 20ms.
Jan hem ook met gemak op <10ms draaien, kan je leuk Traktor DJ-en. ;)
 
Dat bedoel ik , ik heb een eye4 2.8 systeem dat met mijn Motu 2408 mkII op 7ms draait bij 28 audio kanalen en nog de nodige plugins zonder problemen.
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Dat bedoel ik , ik heb een eye4 2.8 systeem dat met mijn Motu 2408 mkII op 7ms draait bij 28 audio kanalen en nog de nodige plugins zonder problemen.

Dat is heel mooi. Maar dat red ik dus echt niet. Hoeft ook niet perse aan de Edirol DA-2496 driver te liggen natuurlijk.
 
klopt ik zie dat je maar 512 MB geheugen hebt , ik zou daar echt 1024 van maken dat maakt al heel veel uit.
En heb je Windows XP? is hij getweaked (zoals dat zo mooi heet?)
 
Origineel geplaatst door Grooveron
klopt ik zie dat je maar 512 MB geheugen hebt , ik zou daar echt 1024 van maken dat maakt al heel veel uit.
En heb je Windows XP? is hij getweaked (zoals dat zo mooi heet?)

Ja, Mijn pc is idd. een beetje mager. Maar ik heb geen zin om deze nog te upgraden. Eigelijk wil ik een laptop die ik aleen ga gebruiken voor mijn muziek. Dan heb ik ook weer een andere soundcard nodig. :o:

Ik draai wel 'musicXP' ja.
 
okay, en toch is je pc vere van verouderd hoor, enkel wat Ram erbij zou echt wel wat uitmaken.
in iedergeval succes met de laptop en de nieuwe kaart.
 
Back
Top