je eigen synths modden !

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
geweldige ideeën om synths te modden?

zelf modden heb ik met synths nog nooit gedaan maar heb weleens ideetjes!
zo dacht ik er vanmiddag over hoe het zou zijn om een virus KC te hebben met Indigo style display en leds (alle verlichting dus blauw ipv rood.)

werd er net even aan herinnerd door fuse
Origineel elders op dit forum geplaatst door fuse
Maar die gele micro Q moet je eigenlijk modden zodat de backlight ook blauw is. Dat zou helemaal tof zijn. ;)
> en dan denk ik natuurlijk meteen aan de leds in het bakje.

te bespreken onderwerpen zijn o.a.:
1. vervangen van leds door bijvoorbeeld blauwe.
2. veranderen van de back light kleur van je display
3. en natuurlijk alle andere aanpassingen maar denk dat bovenstaande 2 wel de netste resultaten opleveren, niet dat je je synth een andere kleur gaat airbrushen of :)
4. en natuurlijk het risico van de verschillende aanpassingen
5. alles wat ik vergeten ben

Ideeën welkom!!:eureka:
 
Wat dacht je van een alu case ipv het zware metaal?
Niet dat het handig is omdat alu niet zo sterk is en al snel slijt.

Ziet er wel stoer uit.

Enne garantie is dan ook ver te zoeken.
 
als je gaat modden is de garantie sowieso zoek :)

de behuizing van een synth veranderen is wel een leuke optie als je de mogelijkheden daarvoor in huis hebt!! *alleen heeft niet iedereen helaas *
zwaarder metaal is wel zo stevig, zou niet hetgeen zijn wat ik zou modden. een synth moet wel stoot en deukbestendig zijn.

ik zou zelf meer de electronica modden in de zin van display en leds een ander kleurtje geven. ideetje van de micro Q met blauwe display * en leds * is wel heel interessant.

Synths als een virus, mwah blijf ik toch maar af gezien de waarde.
 
Ik hoopte inderdaad dat er nog wat tips en tricks voor het modden van analoogjes naar boven zouden komen.
 
Screensaver uit Waldorfs hacken is de beste mod allertijden..
 
Ik zag toen ik m'n MS-404 open had, dat je heel makkelijk twee switches erin kon zetten om de 2 LFO's te switchen tussen square en triangle (zijn nu altijd triangle). Dat zou best leuke effecten op kunnen leveren, zeker omdat die LFO's 'n enorm bereik hebben. Kwestie van 2 gaatjes boren in het frontje, en 2 switches solderen. Ga ik nog wel 'n keer doen op 'n regenachtige zondagmiddag.
 
Ik heb mijn blauwe ledjes in mijn 303 gesoldeerd. Ik wil nu een blauwe alu case ontwerpen. En niet zo'n lelijk ding als bij acid.ch
 
blauwe leds... geweldig!
maaruhh.. .een vraagje...
in mn microQ zitten 26 leds....en 1 display van 8 bij 1,5cm > wat gaat een mod-grapje kosten?

1 blauwe lcd baclklight strip á € ____
26 blauwe leds á € ____
 
Bij Conrad kosten 3 mm blauwe LEDs vanaf 25 stuks 0,75 Euro per stuk. Ik heb geen idee of ze bij Display te krijgen zijn en hoe duur ze dan zullen zijn. Je kunt ze natuurlijk altijd even bellen: http://www.display.nl/html/body-filiaal.html Klik op de plaats van de vestiging bij je in de buurt en er verschijnt een plattegrond en een telefoonnummer. Mike, het is ongelovelijk! 8>
 
Back
Top