[logic] midi time clock out > ext apparatuur toch uit synch

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
hmmm we hebben weer eens een vreemde situatie... ik begrijp iets niet...

logic stuurt een midi clock uit ... mijn virus pakt die midi clock automatisch op en zou in synch moeten lopen met logic.

de virus doet dit ook wel, alleen het eigenaardige is, hij loopt niet in synch, maar ongeveer (schatting) 1,5x de snelheid van de midi clock....

heb dit ook nog eens getest met mn micro q en deze vertoont hetzelfde gedrag. wat kan ik in logic verkeerd hebben ingesteld? :confused:
 
staat onder options-> synchronisation settings de sync mode op midi clock?
 
ik denk dat ik het heb, maar begrijp het punt nog steeds niet ...

in Synchronization > Synchronization Window > MIDI
staat een kopje met MIDI Clock zenden naar... : en dan de optie om 2 verschillende poorten te selecteren..

Eerst stond er: MIDI Clock zenden naar > alle poorten

nu veranderd in: MIDI Clock zenden naar > 1. interface virus
. > 2. interface mq

en nu werkt het wel..

de vraag is nu iets anders te stellen... waarom lopen apparaten uit de maat als "alle poorten" midi clock ontvangen? als ik mijn andere synth -ook op aparte midi interface- ook nog wil synchen dan krijg ik nu een probleempje geloof ik...??? alle poorten leek me wel zo handig, vandaar dus de eerste instelling
 
Origineel geplaatst door Roel
waarom lopen apparaten uit de maat als "alle poorten" midi clock ontvangen? als ik mijn andere synth -ook op aparte midi interface- ook nog wil synchen dan krijg ik nu een probleempje geloof ik...??? alle poorten leek me wel zo handig, vandaar dus de eerste instelling

eigenlijk zou hij wel in sync moeten lopen volgens mij. welke midi interface gebruik je?
 
ik gebruik een miditerminal 4140... loopt nu hartstikke netjes... alleen niet met 'alle poorten' ingeschakeld dus. misschien ligt het ook aan mij,.. kzal nog eens kijken
 
Origineel geplaatst door Roel
als ik mijn andere synth -ook op aparte midi interface- ook nog wil synchen dan krijg ik nu een probleempje geloof ik...???

Nou, dan moet je die andere synths dus gewoon in serie achter de Virus aansluiten. Dan heb je dat probleem niet! Of is het een must dat je ze op verschillende midi interfases aansluit?
 
Back
Top