Akai AX-73 te koop

senso

The Original Maniac
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
1.442
Locatie
Amsterdam
Ook op de Gear Xchange van Interface: een Akai AX73 synthesizer. Voor de kenner. Kost maar 235.=:okdan:

ax73.jpg
 
Last edited by a moderator:
Wat dat niet dat ding van grooveron?
 
nop die is inmiddels voor 200 euro van hand verwisseld
 
Ik las op het Internet dat het wel degelijk een analoge synthesizer is.

Is het wat? Kan je er 'rauwe' klanken uit tevoorschijn toveren? Wat met vieze, vette strings.

Is het makkelijk om klanken te maken, t.t.z. is de bediening een beetje handig of is het een oerwoud van submenu's?

Waarom zijn die dingen zo goedkoop? Of is er een addertje onder het gras?
 
redelijk goede synth, klinkt als een SWq sixtrak (is hij volgens mijn van nagebouwt.

In unisoon en split kan je wel gave sounds maken maar het is een hele lompe bak (6 oct) en de interface is niet je dat een beetje als een Juno Alpha maar dan met schuifje.
 
ik heb een vx800 werkt wel vriendelijk ik denk dat deze ook een beetje zelfde interface heeft. eh toch niet bij nader inzien
sound denk ik niet.

groetjes dennis
 
The AX-73 is a surprisingly good analog synthesizer that is still considered to be widely underrated and deserving of some recognition. It's a six voice analog synthesizer with an almost identical architecture to Akai's AX-60 keyboard and the rack-mount VX-90. It has one oscillator (VCO) per voice and allows for 3 playing modes: Poly mode uses one VCO per voice for six voice polyphonic pads, chords and strings. Dual-VCO mode stacks 2 VCOs per voice for a thicker three-voice sound. Unison mode stacks all six VCOs onto one monophonic voice for a screamin' lead!

www.vintagesynth.com
 
Ik heb een vx-90 (module versie van de ax-60).. toen voor fl 250 gekocht. Het is een analoge synth en de sinus bassen kan je vet diep laten gaan. Meestal gebruik ik hem voor 303 achtige emulaties of percussie soundjes. Strings zouden ook goed moeten zijn, maar ik vindt mijn juno 106 daarvoor toch beter. Als je een vx-90 of ax-60 voor rond de 150 euro kan kopen is die dat zeker waard. Ax-73 heb ik zelf nooit gebruikt.

Je kan bij akai (Fodor in Rotterdam) overigens de laatste versie eprom bestellen en andere onderdelen voor deze synths 8)


AudioPhreak
 
Back
Top