Hoe werkt ebay?

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
huh?

Naar aanleiding van deze thread ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4031 )over de prijs van een 303 de volgende vraag:

De prijs stond op 937 Euro. Nu is ie ineens niet meer verkocht, omdat hij nu zegt dat de toetsen brak zijn. Duh.. Kan je zomaar je eigen veiling cancellen? Of kan alleen de hoogste bieder dat als ie niet met de staat van het product eens is.

Hoe werkt dit?

Het lijkt erop dat je gewoon een smoes kunt verzinnen als je niet eens bent met de behaalde prijs..

edit: fixed link
 
Laatst gewijzigd:
Uhhm, die link in bovenstaand verhaal wijst weer naar deze thread... en zo is het cirkletje weer rond ;) .
Verder is dit volgens mij niet de bedoeling, meer als negatieve feedback krijg je niet als straf opgelegd volgens mij. (Maar ja, weet hier nie veel van af...)
 
Je kan altijd gewoon weigeren het artikel werkelijk te verkopen als de veiling is afgelopen, het enige is dan dat je een negatieve feedback kan krijgen van de hoogste bieder.
Ik geloof zelfs dat een verkoper op elk moment het artikel gewoon kan verwijderen van ebay.

Geeft je als koper niet veel zekerheid, nou moet ik wel zeggen dat het mij nog nooit is gebeurd dat een verkoper niet wou verkopen, de meeste houden zich er toch wel aan.
 
Origineel geplaatst door mika

Geeft je als koper niet veel zekerheid, nou moet ik wel zeggen dat het mij nog nooit is gebeurd dat een verkoper niet wou verkopen, de meeste houden zich er toch wel aan.

Mij wel. Een SH-101 voor fl. 675,-. Een half jaar later stond ie weer op Ebay.
En toen heeft Twin-x de veiling gewonnen. Ik geloof wel dattie wat druk heeft moeten uit oefenen...

Ik vind het ook zo raar dat je je usernaam kunt veranderen. Dat werkt fraude alleen maar in de hand, toch?
 
Origineel geplaatst door OnAcid


Mij wel. Een SH-101 voor fl. 675,-. Een half jaar later stond ie weer op Ebay.
En toen heeft Twin-x de veiling gewonnen. Ik geloof wel dattie wat druk heeft moeten uit oefenen...

Ik vind het ook zo raar dat je je usernaam kunt veranderen. Dat werkt fraude alleen maar in de hand, toch?

dat zuigt!

Waar je ook voor moet uitkijken zijn die fake accounts die gasten laten aaanmaken om prijzen op te drijven of gewoon gebruiken om te zieken, je kan namelijk sinds kort met een hotmail emailadres een ebay account krijgen..
Erger zelfs!
Je kan het gebruiken om te kijken hoe hoog iemand anders heeft geboden :confused:
 
Origineel geplaatst door OnAcid


Mij wel. Een SH-101 voor fl. 675,-. Een half jaar later stond ie weer op Ebay.
En toen heeft Twin-x de veiling gewonnen. Ik geloof wel dattie wat druk heeft moeten uit oefenen...

Ik vind het ook zo raar dat je je usernaam kunt veranderen. Dat werkt fraude alleen maar in de hand, toch?

Klopt ik heb behoorlijk moeten dreigen. Maar ik was achter zijn adres gekomen dus hij begon m te knijpen :) hehehe

Als je je usernaam verandert ben je al je feedback kwijt. Feedback op ebay is heilig.

Het klopt dat men inderdaad met fake accounts bied maar dat kun je snel genoeg zien omdat iemand met 0 feedback ineens hoog gaat bieden.

TIP: bied op producten die in dat land midden in de nacht zijn aangeboden en vooral op het laatste moment. Er is geen idioot die zo laat in dat land zelf gaat bieden.

TIP: eerst mailen met die gast en dan pas bieden. Kijk hoe lang het duurt voordat je een reactie terug krijgt. Dat zegt namelij ook heel veel van de persoon.
 
Yep, en gewoon bij mensen bieden met veel (goede) feedback.
 
Klopt, zelf doe ik regelamtig wat via EBAY en heb zelden slechte ervaringen, Grote probleem zijn de zgn Powersellers,
Die hebben zoveel voorrechten dat ze af en toe flink kunnen zieken, ze bieden dan mee op gear die ze er zelf ook in hebben staan voor veel geld maar kopen het dan niet, als ze een negatieve feedback krijgen kunnen ze die laten verweideren en wij arme sloebers kunnen dat niet.

Maar als je af en toe een koop je wilt is Ebay heel goed en naast de tips van de rewst ook nog deze.

bied nooit tot het laatste moment en zet dan je hoogste prijs in die je wilt betalen.
Alle andere boden die je van tevoren doe drijven enkel de prijs op.

(al veel leuke gear zo gekocht)
 
Bij het vroegere iBazar boodt ik altijd in de laatste 5 tot 10 minuten. Ik volgde het object gewoon mee. Biedt doorgaans 1 keer op het einde. Ben ik de hoogste, best. Zoniet ook best. Zoek ik wel verder.
Haastige spoed is zelden goed :eureka:
 
Yep, op het laatste moment bieden, het liefst op objecten die 's nachts aflopen.....
Vroeger liepen alle veiligen om 23:59 af, dan was er niet meer doorheen te komen !!!
Maar deze week heb ik weer een veiling gewonnen, een JD990 uit Duitsland, via eBay. Liep om 1:20 's nachts af, en er was iemand die al een bod had gedaan. Hij was er blijkbaar niet helemaal zeker van dat ie de veiling zou winnen, want om 12 uur 's nachts verscheen er nog een bod van hem. Ik heb toen beredeneerd dat dit laatste bod een autobod was, en dat deze persoon in kwestie niet van plan was om op te blijven tot ongeveer half 2..... Kon toen na 1 uur de buit binnenhalen, ook al omdat ik zag dat de teller bij het object die aangeeft hoe vaak het object is bekeken, niet meer opliep.... Mijn concurrent was dus gaan slapen !!!
En nu maar afwachten of mijn duitse vriend de JD990 ook werkelijk verstuurd !
 
Back
Top