Linkin park ft. Jay-z, Numb/encore intro sound

Alexandre Redwood

Back in town
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
302
Locatie
buurt van Grunn
Titel zegt veel..... buiten het feit ik bovenstaand nummer dus echt SUPER vind, zit erg goed inelkaar, erg goed gewoon, vind ik dat intro soundje erg gaaf..... ik was nieuwsgierig of iemand wist waar dit uitkomt (puur interesse), hij word aangeslagen op een mpc dacht ik zo te zien. (Heb de clip 2 of 3 keer gezien, dus pin mij er niet op vast)

THNX!
 
Wordt aangeslagen op een Korg MPD16, een aanslaggevoelige MIDI-pad. Het ding hangt dus aan een of andere sampler of module, maar ik zou niet weten welke.
 
Het klinkt als een compressde, verlaagde bitrate en overstuurde PIANO als je goed luistert (volgens mij).....
 

Attachments

  • numb.mp3
    56,7 KB · Bekeken: 41
Origineel geplaatst door Bass
Het klinkt als een compressde, verlaagde bitrate en overstuurde PIANO als je goed luistert (volgens mij).....

Dat was ook mijn idee inderdaad. Misschien dat er nog wat reverb over de originele piano sample zat?

-C-
 
Tja waarom ??

Waarom speelt die flapdrol niet gewoon een toetsenbord ???

oh wacht het STAAT stoer natuurlijk....:dubbel:
 
Origineel geplaatst door Bass
Tja waarom ??

Waarom speelt die flapdrol niet gewoon een toetsenbord ???

oh wacht het STAAT stoer natuurlijk....:dubbel:
Dat doet die andere flapdrol al op zijn Triton.
Het oog wil ook wat. 8)
 
volgens mij hoorde ik dezelfde preset in de nieuwe remix van depech mode, enjoy the silence..., ergens voorbij komen...
 
Origineel geplaatst door omc
Dat doet die andere flapdrol al op zijn Triton.
Het oog wil ook wat. 8)

Sterker nog een Triton Studio ProX.

"Ik wil graag een keyboard. Wat is de duurste en allergrootste?"
"[verkooppraatje]"
"Nog wit ook? Vet, ik neem 'm!"

(ik ben niet bevooroordeeld hoor :engel: )

Maar het klinkt inderdaad alsof je er wel uit zou moeten komen met een bewerkte pianosample.
 
ga het vanaaf maar eens proberen met een piano'tje, vond het een erg goed geluidje... t'zal misschien persoonlijk zijn... maar toch!!! hahahaha
 
Post je het resultaat voor de luie mensen onder ons?
 
Back
Top