Chroma Polaris !Zojuis op Marktplaats

senso

The Original Maniac
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
1.442
Locatie
Amsterdam
Zojuist op markplaats binnengekomen: Rhodes Chroma Polaris voor 750 Euro (en wie weet valt daar nog op af te dingen). Zijn er nooit veel van gemaakt (Rhodes is aan de Chroma zo'n beetje failliet gegaan). volgens mij kostte dat ding toen meer dan 7000 piek. Als je hem koopt, test hem dan wel verrekte goed, want sommige exemplaren hadden software problemen.
Dezelfde verkoper biedt trouwens een Gem S2-turbo aan voor 200 euro. Da's echt voor niks. Aanrader!!
 
Helaas voor jullie. Dit gaat mijn eerste analoge bak worden. :)

maw. hij is door me weggekaapt en ik ga hem van de week ophalen. Misschien dat hij op de DSF meeting geshowed kan worden. (ff kijken oftie niet al te lomp is)
 
Gefeliciflapstaart. Volgens mij een hele mooie (grote) bak.
 
Origineel geplaatst door fuse
Helaas voor jullie. Dit gaat mijn eerste analoge bak worden. :)
maw. hij is door me weggekaapt en ik ga hem van de week ophalen.

Mooi zo, maar eh.. de laatste tijd denk ik wel eens dat je beter eerst de synth in huis kan hebben, voor je juicht. Al een paar keer meegemaakt dat er een kluivenduiker voorbij kwam die 50 euro meer bood, waarna de synth alsnog aan mijn neus voorbij ging. Ik zou hem morgen gaan ophalen als ik jou was.
 
GAAF wouter!

voor de freaks een foto:

polaris.jpg
 
Nou ja, ik heb hem ooit bij een kennis van me gezien en hij is wel erg groot ja. (hoezo ruimte gebrek?) Maar hij klinkt best wel OK.

En Ron is een goeie gast en als hij het toch niet kan laten, pech. Maar daar maak ik me absoluut niet druk om hoor, dat zit wel goed. ;)
 
Re: Chroma Polaris !Zojuis op Marktplaats

Origineel geplaatst door senso
Zojuist op markplaats binnengekomen: Rhodes Chroma Polaris voor 750 Euro (en wie weet valt daar nog op af te dingen). Zijn er nooit veel van gemaakt (Rhodes is aan de Chroma zo'n beetje failliet gegaan). volgens mij kostte dat ding toen meer dan 7000 piek. Als je hem koopt, test hem dan wel verrekte goed, want sommige exemplaren hadden software problemen.

Ik ben bang dat je hier twee bakken door elkaar haalt: Een Rhodes Chroma (super bak) en een Chroma Polaris (leuke bak).
 
Chroma Polaris v/s Chroma

Chroma Polaris v/s Chroma

Sorry, schrijf-foutje gemaakt. Ik bedoel hier alleen de Chroma Polaris. De Chroma was zijn voorganger. En voor de duidelijkheid: de Chroma was ook de grote bak. De Polaris was een (letterlijk en figuurlijk) afgeslankt apparaat, bedoeld voor een bredere markt. De Chroma kostte ook nog een stuk meer dan de Chroma Polaris.
 
Sterker nog die Chroma kost nog steeds meer. :)
Enne, hij is nog veel zeldzamer (3000 stuks gebouwd).

Maar heb nog even lopen zoeken en Rhodes heeft vroeger gewoon ARP overgekocht (is later weer door Fender overgekocht). Dus eigenlijk is het een ARP qua geluid en word vergeleken met de Oberheim sound. 6 stemmig maar ook multitimbraal (alleen via midi) 2 OSC,Ring modulation en Noise, en 4 octaafs filters. En hij is mono. En hele zware bak en van die drukknoppen die nogal eens snel kunnen kapotgaan.
 
Back
Top